Les aigües turbulentes

Bloc personal de Jordi Casadevall Camps

4 de març de 2007
1 comentari

Mec-mec!

Acabo de veure un reportatge de Trenta minuts (TV3) sobre la mobilitat a l’àrea metropolitana de Barcelona.

Els que encara no estan prou convençuts de la necessitat de potenciar el transport públic (em temo que n’hi ha més del que seria desitjable) haurien de visionar el programa. Sabíeu que cada dia laborable entren i surten de Barcelona 400.000 vehicles, la majoria amb un sol ocupant? Sabíeu que hi ha gent que tarda hores (en plural) en fer curts trajectes des de casa fins a la feina?

Les actuacions de les administracions públiques no són capaces d’anar en la línia correcta. Els migrats recursos per inversions públiques no es destinen a la construcció o millora del transport públic (que tanta falta fa com tots sabem) sinó a ampliar encara més la xarxa viària, amb noves carreteres o carrils, que l’únic que fan és fer créixer el parc automobilístic, consolidant així la magnitud del problema.

Exemple paradigmàtic de tot això és la construcció de l’anomenat quart cinturó, pel Vallès. Pau Noy, de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic, ho ha explicat molt bé. És una obra pública que incrementarà la circulació en cotxe, no resoldrà el transport de mercaderies, agreujarà la situació energètica i mediambiental, etc.

Només una decidida actuació en favor del transport públic, un transport ràpid, eficient, puntual, net… pot resoldre el caos circulatori, amb els seus embussos i retencions, en què s’ha convertit la regió barcelonina. Però el déu cotxe segueix tenint molts adeptes incondicionals i el lobby automobilístico-petrolier (que existeix, i tant si existeix) juga molt bé les seves nombroses cartes.

Mec-mec!

  1. Les infrastructures cal fer-les bé. Tv-3, la seva, no ha esmentat els dos carrils, i sense "arcen" en que van cabar les Rondes del 92 i que són rateres permanents.
    Les ciutats que t’he citat tenen menys cogestió circulatòria, ara, que fa 20 anys, i sostenen un tàfic superior al de BCN i rodalies.

    Però les infrastructures viàries estan ben fetes. Com les ferroviàries. I Hi ha parquings de disuasió a les entrades, a preus moderats , i molt utilitzats.

    La gestió, a BCN i rodalies, és un desastre. Socialista, cal dir-.ho.
    Es molt fàcil i còmode limitar-ho tot a la disiuntiva cotxe privat/transport public.
    I no es veritat. Es una part, i no decisiva, del problema.

    I el tràfic de camions per les Rondes? perq ue es permet a totes hores?
    I les tasques de manteniment a migdia o per la tarda, quan a tots els països civilitzts, fa 30 anys que es fan per les nit?

    Es demagògia repetida. Però no suporten cap auditoria de gestió. Nomes cal viatjar una mica, per devoció o per obligació. I no es veritat que a tot arreu passa el mateix. Mentida psocialista.

Respon a Andreu Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!