Les aigües turbulentes

Bloc personal de Jordi Casadevall Camps

2 de setembre de 2010
0 comentaris

Candidatura Solidaritat: algunes propostes (4)

Tarragona

 

La demarcació de Tarragona ha estat, tradicionalment, la més oblidada de Catalunya, excepte a l’hora d’instal·lar-hi grans equipaments perillosos, molestos o perjudicials pel medi ambient (o totes tres coses a l’hora). Per contra, és un territori de gran potencial econòmic pel fet de tenir la segona concentració demogràfica catalana, per la seva varietat geogràfica i paisatgística i per la vitalitat dels seus sectors industrial, comercial, turístic i universitari, entre altres. Proposo:

 

  • Promoure polítiques que afavoreixin l’acostament i la col·laboració entre Tarragona i Reus en tots els reptes i projectes de caràcter metropolità, fugint d’estèrils debats que a ningú beneficien.
  • Promoció público-privada de l’Aeroport de Reus, que sigui un pol d’atracció territorial, que actuï com infraestructura complementària del de Barcelona i que suposi una pluralitat d’operadors i de destinacions.
  • Acabament de les grans infraestructures pendents: corredor del Mediterrani, autovia Tarragona-Montblanc i xarxa regional ferroviària, inclòs el Tramcamp. Execució de la façana marítima de Tarragona.
  • Millora dels plans d’emergència del complex petroquímic.
  • Especial atenció a la realitat de les Terres de l’Ebre, injustament tractades quan no oblidades. Augment qualitatiu i quantitatiu de les polítiques d’ajut al desenvolupament econòmic, a la defensa dels seus recursos naturals, al cessament del despoblament dels seus municipis i al foment turístic de la seva realitat geogràfica, cultural i històrica.
  • Defensa de la tradició dels correbous, que ha de ser incompatible amb el maltracte animal. En aquest sentit, cal complir i fer complir un protocol de bones pràctiques.
  • Tancament de les centrals nuclears i no instal·lació de la deixalleria d’Ascó. Aposta per les energies alternatives: sí a l’energia eòlica, amb condicions[.

    [a la imatge, Siurana, una de les poblacions més boniques de l’encara província de Tarragona]

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!