Carreteres i mentalitats estretes

La darrera pensada del nostre govern autonòmic ha estat proposar fer més estretes les carreteres dels voltants de Barcelona. Després de prohibir-ne la circulació a més de 80 km/h (proposta discutible però que té la seva lògica, crec jo), ara es despengen amb aquesta idea de bomber. La idea ja ha estat retirada (resulta que era una proposta personal, una hipòtesi de treball, bla, bla, bla) a la vista de les moltes, contundents i lògiques crítiques que ha suscitat.

En efecte, sembla una d’aquelles notícies que abans apareixien el 28 de desembre als diaris seriosos (avui, com que de fet no hi ha diaris seriosos, ja no publiquen bromes cap dia de l’any). La proposta d’escanyar les vies interurbanes amb l’argument de que així s’evitaran accidents demostra l’estretor de determinades ments pensants. De debò pensaven que això seria una mesura eficient? Perquè no s’aposta més decididament pel transport públic? Perquè no es treballa més seriosament i a llarg termini per transformar l’actual cultura de l’automòbil? Interessa o no a l’actual govern?

La resposta a aquestes preguntes l’hem rebuda avui mateix, amb l’aprovació de les bases del Pla Nacional d’Infraestructures, que contempla la construcció del cinturó del Vallès, és a dir que va en direcció contrària a la correcta per solucionar els problemes de contaminació ambiental i sinistralitat. L’estretor de mires continua, doncs.

Un pensament a “Carreteres i mentalitats estretes

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *