Les aigües turbulentes

Bloc personal de Jordi Casadevall Camps

27 de juny de 2007
3 comentaris

La campanya “Les 4 raons” ja està en marxa

Dilluns de la setmana passada vaig iniciar una acció personal per aconseguir que la publicitat que ens llancen (i llencen) a les bústies sigui en català. Ja he enviat quatre correus (dues empreses tarragonines i dues multinacionals, tan conegudes com Sony i Leroy Merlin). Serà interessant veure la resposta i també ho serà si no diuen res.

Us recordo les quatre raons per fer publicitat en català: 1) És la llengua pròpia del lloc on visc; 2) És una llengua que necessita foment i protecció; 3) El seu ús fa augmentar el nombre de clients; i 4) Ho mana la llei, perquè és una oferta de serveis al consumidor.

Només adreço correus a empreses que tinguin botiga a Tarragona, que em dipositin publictat a la bústia  i que ofereixin productes o serveis.

Animo tothom a fer-ho.

  1. Hola,

    Em va agradar molt la teva carta i, de fet, ja la vaig enviar a algunes empreses.
    Ara bé, crec que hi podem alguna coseta més:

    *) La publicitat en català ens està parlant -inconscientment- d’una empresa arrelada i propera. I, atès que defuig el recurs fàcil del castellà, una empresa que fa les coses amb cura.
    *) Molts ajuntaments (tots?) tenen un servei de català que els ajudarà a traduir la publicitat. (De franc? Caldria mirar-ho)

    Aquests dos arguments nous també són força potents. Reescriu-los, si vols, que jo no estic del tot content de com han quedat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!