8 de març en dos anuncis

La publicitat, sempre tant a l’última, ens ofereix aquests dies dos anuncis per comprovar fins on ha arribat la igualtat de sexes a la nostra societat, això que avui celebrem (aproximadament) amb el nom de Dia Internacional de la Dona Treballadora.

Són dos anuncis perfectament encasallables en la meva celebrada secció “Anuncis que em posen nerviós”. L’un és de cotxes. Els quatre ocupants d’un vehicle, tot homes, es dirigeixen a un partit de futbol, però no poden esbravar-se amb l’equip dels seus amors (anodinament representat de groc i negre, per no ferir susceptibilitats), perquè transporten un bebè. Quan poden “aparcar” el nen endinyant-lo a una mare d’un grup de dones, llavors sí poden cridar: estan en la seva salsa: futbol, cotxe… Són pares, sí, però també homes! Ves quines coses…

L’altre anunci és de la casa Calzedonia, que fa mitges i coses per l’estil. Veiem dones en diferents (i importants) moments de les seves vides i el paper que hi juguen aquestes prendes: quan s’examina, quan s’enamora, quan es casa… i quan pareix. L’eslogan no té preu: tant de bo sigui nena.

Això, això, que sigui nena, perquè si és nena podrà posar-se mitges de coloraines, la gran aspiració de mitja humanitat. I si té la desgràcia de ser un nen, sempre li quedarà el consol del cotxe, el futbol i fer l’animal.

Sobretot, no confondre els sexes, no fos cas que acabessin essent iguals. Feliç dia de la dona.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *