Municipals’15 (3: salsitxes, cromos i ‘rock and roll’)

Albert Abelló és l’aposta convergent a les eleccions a l’alcaldia de Tarragona. Tenint en compte que es tracta d’un empresari que va començar en el ram dels congelats, sobta una mica el lema de campanya escollit, “Despertem Tarragona”, referit òbviament a la típica i tòpica, pretesa o real, abulia tarraconensis. Per dinamitzar la ciutat i la seva gent, Abelló aporta una solució de collita pròpia: el rock and roll. El municipi necessita rock and roll.

De moment, el rock and roll subministrat per Abelló a l’opinió pública ha consistit en declaracions o actuacions pensades per donar-se a conèixer i que s’han vist revestides d’una certa polèmica (segurament ja buscada): des de posar-se a vendre frankfurts al mig del carrer fins a repartir a les escoles una col·lecció de cromos que va intentar disfressar com a iniciativa governamental, en la millor tradició convergent, passant per unes maldestres declaracions sobre les expectatives dels Jocs del Mediterrani.

He tingut ocasió de tractar personalment Abelló. La primera, com a membre del jurat que va concedir a la seva empresa de congelats (Ana Pons) un premi a la normalització lingüística en els seus establiments. La darrera, durant la seva campanya electoral a la presidència de la Cambra de Comerç, on ja apuntava maneres d’anar per feina.

Serà el proper alcalde de la nostra ciutat? No sembla que tingui massa números: a la llista convergent no repeteix cap dels regidors presidits per la insulsa Victòria Photoshop Forns, ell mateix no milita al partit (fet que va provocar un notable rebombori intern) i, segons m’explica un ocellet, l’acte polític d’ahir a les escales de la catedral, amb la presència de tot un president de la Generalitat, va tenir un èxit diguem-ne que discret. Veurem.

[Imatge: www.tottarragona.cat]