Sense que serveixi de precedent

D’entre les moltes coses que no m’agraden d’aquesta societat n’hi ha una que ocupa un lloc prou destacat: la publicitat. Autèntic mascaró de proa del consumisme, la publicitat ens embafa amb la seva presència intensa i extensa a tots els racons de la nostra vida, i sense mirar prim: l’engany, l’exageració, la manca d’escrúpols, el sexisme, l’absurd… de tot podem trobar en la propaganda comercial. Jo mateix vaig dedicar una secció en aquest bloc sobre aquest particular (“Anuncis que em posen nerviós”), amb notable èxit.

Avui, i sense que serveixi de precedent, he de parlar bé d’una iniciativa publicitària perquè l’he trobada original i ben feta i, per tant, és just que en faci ressò.

Us l’explico. L’Associació de Restaurants de la Part Alta de Tarragona, de cara a la tradició de sopars d’empresa en vigílies de les festes de Nadal, ha ideat regalar una participació de loteria (se suposa que espanyola) si es fa el sopar d’empresa en algun dels seus acreditats establiments. La gràcia de l’assumpte és que per promocionar-ho han distribuït pels carrers uns anuncis que reprodueixen tires de dècims de loteria (d’una mida més gran que els de veritat), de manera que es poden arrancar un a un i endur-se’ls. És un sistema semblant a aquells papers també publicitaris dels quals pengen tiretes amb un número de telèfon.

Entrant al detall, els anuncis són de paper bo i amb una foto a color que reprodueix, sembla, el Sant Sopar de Leonardo da Vinci amb tots els apòstols (menys Judes, a l’esquerra) fent-se una selfie. Sí, original ho és.