Anuncis que em posen nerviós (52: de cap a peus)

Per sorprenent que sembli, la televisió continua abocant anuncis i més anuncis en una època de l’any en que, figura, l’audiència baixa considerablement. Són espots que cada dos per tres interrompen programes que no són altra cosa que reposicions d’interès relatiu.

El més curiós, a més, és que la majoria de productes publicitats no tenen gaire a veure amb el període canicular com seria esperable. Ni rastre de cerveses (ni la mediterrània ni les altres), gelats (què se n’ha fet dels Frigopié i dels Calipos?) o el Cola-Cao i els seus artefactes per entretenir la canalla. Potser l’única evidència de que estem, publicitàriament parlant, al mes d’agost és l’inefable anunci del Tinto de Verano (“pa’l calor”), adreçat a un públic diguem-ne de xiringuito de platja.

No: el que s’anuncia més aquest estiu són productes pensats per paliar els més variats transtorns o molèsties del cos. Deu en vaig comptar ahir en poca estona. De cap a peus, aquesta és la relació: polls (“oh, no, polls!”), insomni, mal alè, mal de coll (l’aire condicionat, ja se sap), cremor d’estómac (“vinga, nois!”), restrenyiment ocasional, sequedat vaginal, cames irritades i amb pegots de cera (depilacions deficients), durícies als peus i fongs a les ungles.

La majoria de nosaltres ni tan sols som conscients de l’existència d’algun d’aquests problemes, però per això està la publicitat: per fer-nos-ho saber, perquè comprem l’article i perquè siguem feliços i mengem anissos. Que teniu durícies als peus? Pas de problème. Aneu a la farmàcia, us deixeu aconsellar pel farmacèutic (que ara que cobraran les factures endarrerides tornen a estar amables), i gustosament us vendrà la potinga adequada. És de la marca Doctor Scholl. No el confongueu amb el Doctor Oetker: aquest fa pizzes congelades.

[Imatge: www.miotrafarmacia.com]