Anuncis que em posen nerviós (11: el d’Actimel)

L’escena.

La famoseta de torn, en aquest cas Susanna Griso, entrevista un senyor ja granadet que té dos costums: banyar-se cada dia de l’any a la platja de La Concha de Sant Sebastià, faci fred o calor, i prendre’s Actimel amb regularitat.

El missatge.

Si et prens el producte làctic en qüestió (que aporta unes inconcretes defenses a l’organisme) et conservaràs en plena forma, com el protagonista de l’anunci.

Per què em posa nerviós?

Per dues raons. Primera, per l’engany que suposa dir que “set de cada deu persones confien en Actimel”: volen fer-nos creure que el 70% de la població el consumeix, cosa que no és veritat, òbviament. I segona, perquè el protagonista, potser inconscientment, diu que ell és “del nord”. Del nord respecte a què? Fins als anuncis de làctics et trobes rastres de centralisme peninsular. Estan a tot arreu.