El mom del vi de casa nostra té molts reptes per consolidar el futur, alguns d’aquests ja els ha aconseguit, com el de la qualitat, que tot i que sempre es pot millorar, no ens podem queixar de la feina feta a molts nivells en aquest sector. L’altre repte és guanyar-se el reconeixement del consumidor del nostre país, que de forma molt lenta va apreciant els vins de casa nostra, i finalment hi ha el repte de la comercialització, en el qual no entraré, i que també ha estat motiu d’unes jornades a Debatdevi, que ha impulsat l’INCAVI.
Però si que voldria parlar de la iniciativa d’11 cooperatives que, sota el paraigua de Castell d’Or, han tret al mercat tot un seguit de vins; alguns ja existien sota un altre format, però ara és presenten amb una nova imatge i una línia de vins correctes per anar al gran mercat de consumidor.
Conec alguns d’aquests vins de quan funcionaven com a vi de cada cooperativa, però de mica en mica penso tastar-los i fer-ne ressenyes. De moment és bo que ens anem acostumant als noms de: Cossetània, Flama d’Or, Francolí, Castell de la Comanda, com a vins blancs, i Cossetània, Flama d’Or, Flama Roja, Castell de la Comanda, Templers i Abadia Mediterrània, com a vins negres.
Aquests vins són de les D.O.s Penedès, Conca de Barberà, Tarragona, Montsant i Priorat, i amb l’objecte de potenciar els objectius que es plantegen aquest cellers, han fet una planta embotelladora a Vila-rodona que pugui asumir la demanda actual i la futura.
Així doncs, és important retenir i familiaritzar-se amb aquests noms, a veure si de mica en mica es troben amb facilitat als lineals de les grans superfícies i en els llocs de consum més massiu.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!
Jordi,
Realment el pas que van fer aquestes 11 cooperatives fa uns anys no va ser cosa fàcil; malauradament totes les cooperatives que podrien fer aquest pas de millora de la comercialització juntament amb aquestes 11, a través d’una marca paraigua i unint esforços en inversions comercials i de millora dels cellers no el van fer (i ara es veuen algunes conseqüències…).
Però crec que el temps està fent justícia amb aquesta iniciativa valenta: una planta a Vilarrodona i els primers èxits comercials ho posen de manifest. Castell d’Or, crec que ha demostrat que el món cooperatiu també té una veu pròpia i força per competir en els principals mercats del món.
Potser tinc aquestes paraules de felicitació perquè tinc amics i més que amics a Castell d’Or, però, des d’aquí, els desitjo un gran futur, que sé que s’ho treballen.
Gemma