VIA A VIA

El món del transport sobre vies i per cable. Bloc de Jordi Casadevall

30 d'abril de 2022
0 comentaris

Un tren-tramvia ‘sense retrocés’

(ACN)

El Departament de Territori i Mobilitat ha insistit que aquest any es faran les primeres licitacions dels treballs del nou tren-tramvia del Camp de Tarragona. En concret, es prioritzarà el primer paquet d’obres i la compra dels combois.

El secretari d’Infraestructures de Territori, Isidre Gavín, ho ha explicat aquest dijous en la Jornada Catalana de la Mobilitat, celebrada a Reus. “Estem licitant i acabant el projecte consultiu d’aquesta infraestructura, la notícia important és que això suposa un pas sense retrocés”, ha assegurat. La trobada ha aplegat més de 300 persones i s’han tractat els reptes que té el país en l’àmbit de la mobilitat, com ara, la millora del transport públic als polígons industrials.

En l’edició d’enguany de la Jornada Catalana de la Mobilitat, s’ha fet palesa la problemàtica existent als polígons industrials, on sovint la manca de transport públic comporta un ús majoritari del vehicle privat. Segons Gavín, cal una normativa més exigent que obligui les grans empreses a tenir un pla de mobilitat per revertir l’ús majoritari del vehicle privat.

“Hem d’intentar incentivar la utilització del transport públic”, ha indicat. Alhora, el secretari d’Infraestructures ha destacat que treballen per estendre la digitalització a la mobilitat del transport públic i per millorar l’oferta i la qualitat de serveis en aquells “aspectes on anem més coixos”.

En la jornada, també s’han mostrat alguns casos d’èxit, com són MEC Car Sharing o CMO de BusUp, els quals poden servir per canviar el model actual de mobilitat als polígons industrials i a les empreses. Finalment, s’han presentat diverses solucions tecnològiques que permeten gestionar la mobilitat cap a les zones industrials d’una manera més sostenible. Entre elles, destaca Flexitransport Catalunya.

Es tracta de la plataforma desenvolupada des de l’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) per fer un pas endavant en el transport a demanda i evolucionar cap al transport flexible. Amb aquesta eina les reserves es poden fer poc abans de l’hora del servei i amb recorreguts que es configuren en temps real.

[Notícia apareguda a Més Tarragona el 28 d’abril; imatge: Més Tarragona (cedida)]

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!