[En el 174è aniversari de la inauguració del primer ferrocarril dels Països Catalans, reproduïm la notícia de mataroaudiovisual, on es suggereix la possibilitat d’obrir una subseu del Museu del Ferrocarril a la capital maresmenca: una bona idea]
El 28 d’octubre de 1848 s’inaugurava el primer ferrocarril de la península, promogut pel mataroní Miquel Biada i Bunyol. D’aquell 28 d’octubre en fa avui 174 anys. Mataró celebra l’efemèride amb diversos actes, entre ells una exposició i una maqueta de modelisme ferroviari al Cafè de Mar, organitzats pel Grup Ferroviari Mataró i el Cercle Històric Miquel Biada. Ricard Bonamusa, president del Cercle, ha explicat a l’Entrevista de Mataró Ràdio que la posada en marxa el primer tren va suposar el motor de la industrialització del país.
Malgrat ser la ciutat que va impulsar el ferrocarril a la península, Mataró no disposa de cap element singular que simbolitzi aquest fet. Antoni Lorente, president del Comitè Estatal d’Empresa de Renfe, afirma que el Museu del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú estaria disposat a oferir una subseu a Mataró.
Lorente ha fet menció a la projecció del documental Los hijos de hierro, a Can Palauet, que explica la repressió dels ferroviaris durant el franquisme.
[Informació: mataroaudiovisual.cat; imatge: (impulsors del ferrocarril Barcelona-Mataró a l’estació de Barcelona, Viquipèdia]
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!