VIA A VIA

El món del transport sobre vies i per cable. Bloc de Jordi Casadevall

16 de febrer de 2014
0 comentaris

Ankara no el conec

La notícia político-sidirodromològica de la setmana ha estat la inauguració-trampa de la línia M3 del metro d’Ankara per part de les autoritats turques, lògicament, però també de Mariano Rajoy. A què ve que el president dels hilillos de plastilina anés a tallar una cinta a la remota Àsia Menor? Doncs perquè la constructora del nou tram no és altra que Comsa-EMTE, residenciada a Barcelona. L’empresa, per tant, és espanyola segons els paràmetres centrals, però no hi ha cap mena de dubte que passarà a ser catalana el dia que, Alà no ho vulgui, algun túnel es desplomi i causi una desgràcia.

No cal dubtar de la qualitat de l’obra, és clar, però és que, literalment, és difícil que s’ensorri el túnel perquè la línia inaugurada, de Batikent a Sinçan, amb 18 km de llargada, té la major part de les estacions, 9 sobre 11, en superfície. El tram s’afegeix a la línia M1 (Kizilay-Batikent) i a l’Ankaray, metro lleuger entre ASTI (estació central d’autobusos) i Dikimevi. Algun dia s’hi uniran altres recorreguts ara en construcció: la M2 (Kizilay-Çayyolu) i la M4 (Tandogan-Gazino), tot per satisfer les necessitats de mobilitat d’una població de 4,5 milions d’habitants, ben lluny dels 15.000 que tenia Ankara el 1923 quan Kemal Atatürk va proclamar-la capital de la nova república turca.

Parlava d’inauguració-trampa al començar l’apunt, i és que Rajoy es va trobar, només sortir de les instal·lacions del metro, enmig d’un míting del partit islamista del president Erdogan. Falta un mes per a les eleccions municipals i la posada en marxa d’una infraestructura tan electoralment llaminera com una línia de metro s’ha d’explotar convenientment. Què devia pensar Mariano davant un mar de banderetes amb la bombeta de l’AKP, partit en qüestió? Potser en l’aliança de civilitzacions del seu adversari Zapatero, avui en l’oblit (l’aliança, vull dir).

[Imatge: un tren passa per la zona d’Ivedik; foto Bernhard Kussmagk, www.urbanrail.net]

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!