…La decisió de Rieju és un exemple de per on s’han de dirigir els esforços per sortir de la crisi: dissenyant productes diferents que emplenin les demandes futures, deixant de copiar per innovar, pensant en les nostres forces i cercant sumar sinèrgies amb proveïdors i institucions. Espero que quan hagi sortit a la venda les administracions faran difusió de la motocicleta per la via de l’exemple.Els vehicles elèctrics són una oportunitat per a l’economia catalana tant en la fabricació dels components principals com en la dels accessoris com són els carregadors de bateries, que l’empresa olotina Simon ja ha dit que vol fabricar. Hem de saber que la mecànica elèctrica és de gran fiabilitat, amb vides que poden ser de 20 anys si el seu disseny és bo, però que el punt delicat és la bateria. Aquesta avui és cara, pesada, amb una capacitat limitada i una vida relativament curta. Veurem un munt d’estratègies, des de les que canvien ràpidament una bateria que és de lloguer i es canvia per no esperar a carregar-la (cas Renault), a les que les bateries són de lloguer i es canvien quan s’esgoten, o les que les bateries són de compra. Al voltant de tot això ha de néixer una intensa activitat econòmica, tant en els serveis com en les recuperacions i el reciclatge de components…
L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *
Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!