Antoni Soy

Eunomia

24 de juny de 2009
0 comentaris

AUTOCAT 2009: ajudes a la demanda de vehicles

La setmana del 13 al 19 de juny el Dossier Econòmic em va publicar aquest article.

El Govern de Catalunya ha aprovat un pla propi de ajudes directes a la demanda de vehicles (AUTOCAT 2009) que inclou automòbils, furgonetes de dimensió petita i mitjana i les motos i motocicletes.

 

El pla pretén aconseguir fonamentalment la recuperació de la demanda a curt termini, el principal problema que te avui el sector. Però vol aconseguir simultàniament altres objectius també molt importants. Primer, adaptar-se a les característiques del sector a Catalunya, incorporant-hi els vehicles que es produeixen i es venen en el país. Segon, s’ha de minimitzar l’esforç pressupostari de la Generalitat, que per la crisi i la manca d’acord en el nou model de finançament té problemes importants. Tercer, el saldo ambiental del pla es positiu, es a dir, al final del pla el parc de vehicles a Catalunya serà clarament menys contaminant que l’actual. Com a mínim per tres raons: perquè el pla no fa augmentar en absolut el parc de vehicles; perquè la compra d’un vehicle nou suposarà el desballestament d’un vehicle vell obligatòriament més contaminant; i perquè al donar la mateixa ajuda per vehicle s’està fomentant la compra de vehicles més barats i en general menys contaminants. Es tracta de maximitzar aquests objectius simultàniament i que tots els implicats hi guanyin relativament. En aquest cas els consumidors, el conjunt del sector (des de els fabricants als concessionaris passant pels fabricants de components y la industria auxiliar), el medi ambient, i fent-ho compatible amb les finances de la Generalitat.

 

Per tant, amb aquest pla no es pretén ni canviar el model productiu, ni convertir-nos en una economia verda i ecològica, ni establir uns nous hàbits de consum. El Govern de Catalunya te altres plans i programes i està fent altres actuacions per a aconseguir aquests objectius. El pla AUTOCAT 2009 està acotat en el temps y pretén aconseguir a curt termini els objectius que hem explicat anteriorment sense contradir, en cap cas, las actuacions a llarg termini per a arribar a una economia més productiva, més creadora de riquesa real y més sostenible, tant des del punt de vista ambiental como econòmic. En aquest sentit, ja s’estan desenvolupant altres actuacions en els subsectors dels vehicles, als que el 2009 hem dedicat una atenció especial, així como en altres sectors del teixit industrial de Catalunya, com els auxiliars de la construcció, als que pensem dedicar mes recursos a l’any 2010.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!