Aparentment, però, el tram de línia Galícia-Madrid on s’ha accidentat l’Alvia no està dotat d’aquest sistema. Caldrà preguntar per què, i si hi tenen alguna cosa a veure les presses per obrir l’AVE gallec. El que és un fet, és que si la línia disposés d’ERTMS, l’accident (que sembla que s’atribueix a una errada humana) no hauria pogut passar.
Perquè l’ERTMS no només indica al maquinista la velocitat màxima a què s’ha d’anar a cada punt i quines distàncies de seguretat ha de respectar, sinó que si el conductor se salta alguna instrucció, el sistema actua automàticament. Per tant, no hi pot haver errors humans, perquè si algú s’equivoca de via, se salta un semàfor o va massa ràpid, el sistema el rectificarà, si cal aturant el tren. A més, l’ERTMS serveix perquè cada tren bloquegi el tros de via per on circula, cosa que evita xocs. El problema és que el sistema, com l’alta velocitat en general, és car. Espanya té 1575 quilòmetres de via fèrria dotada d’aquesta tecnologia, segons dades de RENFE i ADIF. L’AVE monopolitza gairebé tots aquests quilòmetres, amb l’única excepció dels trens de Rodalies de Madrid, els únics que disposen d’ERTMS. Segueix a @joanbottaTuitejaUs ha agradat aquest article? Compartiu-lo!