16 d'octubre de 2012
Sense categoria
0 comentaris

Prestige, o com seguir fent carrera política després del desastre

Avui comença finalment el judici per la marea negra del Prestige, i tothom espera que els responsables del pitjor desastre ecològic de Galícia (i probablement de tota la península Ibèrica) paguin d’una vegada per la seva negligència. De justícia, però, no se’n pot esperar gaire, almenys no per a tothom. Bàsicament perquè només estan acusats el capità i dos oficials del vaixell, i el qui en aquell moment era director general de la Marina Mercant.

Sí. José Luis López-Sors és l’únic càrrec polític del govern d’Aznar que seu al banc dels acusats. Com si ell fos l’únic responsable polític que va prendre decisions crítiques durant aquell fatídic novembre del 2002. La seva situació contrasta amb la d’altres personatges que no van veure estroncada la seva carrera política pel Prestige; el contrari.

Mariano Rajoy, llavors vicepresident primer i portaveu del govern d’Aznar, va aconseguir agafar el testimoni de l’expresident espanyol al capdavant del PP, i després de dos intents fallits, avui ocupa la Moncloa. Els filets de plastilina no li han passat factura.

Qui quan va naufragar el Prestige era ministre de Medi Ambient, Jaume Matas, va guanyar mig any després les eleccions a les Illes, i per majoria absoluta.

Francisco Álvarez Cascos, ministre de Foment, va ser president d’Astúries fins fa uns mesos, gràcies a un partit personalista. No cal ni dir que el seu trencament amb el PP no va tenir res a veure amb la seva decisió unilateral d’allunyar el Prestige de la costa, enlloc de fer-lo entrar a port.

Entre els grans defensors d’aquella opció hi ha Miguel Arias Cañete, que va pronosticar que es podria tornar a recollir marisc a les costes gallegues en quinze dies. Ho va afirmar des de la mateixa cartera que ocupa avui: la d’agricultura, alimentació i pesca.

I finalment, el llavors delegat del govern central a Galícia, Arsenio Fernández de Mesa, responsable per molts de la desinformació al voltant de la crisi del Prestige, és avui director general de la Guàrdia Civil.

Totes aquestes anormalitats són possibles a Espanya. Mentrestant, pel naufragi del petrolier Erika, tres anys abans, a les costes de la Bretanya, la justícia francesa va condemnar fa temps, i després ha ratificat en dues ocasions, l’última fa uns dies, una multa de 375.000 euros per l’empresa Total, a més de milers d’euros més en indemnitzacions per als afectats.


//

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!