A la brasa i al caliu

Joan Alcaraz

L’accident d’avió als ALPS, presumptament evitable…

¿Pot algú amb antecedents depressius -i potser en situació actual similar- pilotar un avió? No ho tinc gaire clar…

¿No és de sentit comú que a la cabina de l’aparell hi ha d’haver a cada moment, si més no, dues persones? Ho sembla…

O sigui que l’accident d’aquests dies als Alps de l’Alta Provença potser podia haver-se evitat. Sap molt greu, i també dol moltíssim, haver de constatar-ho. I fa molta ràbia… 

Accident

Encara és massa aviat perquè tot s’aclareixi, però el que, certament, resulta irreversible és la mort de tot un passatge aeri estavellat a uns Alps relativament propers…

Si es confirma plenament tot el que va sortint, no veig lògic que una persona amb antecedents depressius i situació actual qui sap si poc clara pugui portar el comandament d’un avió, ni que sigui durant una estona. Caldrà aclarir quina és la seva responsabilitat, però també la de la companyia…

I, encara que la llei no obligui -per ara-, sembla oportú i necessari que a la cabina de comandament de l’aparell hi hagi sempre, com a mínim, dues persones. Del que es tracta és d’evitar al màxim circumstàncies imprevistes, siguin les que siguin. Tot i tenir en compte que el risc zero no existeix…

Ara estem de dol col·lectiu, tot i que res comparable al de les famílies directament afectades i als entorns més propers a les víctimes.  Tot plegat, podia evitar-se? Jo crec que sí, i no vull donar lliçons a ningú, i aeronàutiques, encara menys…

El darrer vol que he fet va ser, precisament, amb Germanwings, de Hannover a Barcelona. Em va semblar tot molt correcte, però mira ara…

Tot i que la investigació de l’accident -insistim-hi- no és conclosa. Però aquest ens ha tocat -i tocat– ben de prop, i el recordarem. Malauradament…

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.