De res, massa

Telegrames des de Sarrià de Ter

25 de gener de 2015
4 comentaris

Beure vi com abans?

Em sorprèn i m’estranya que la casa Torres, un dels principals imperis vinícoles del país, vulgui reivindicar “tornar a beure vi com abans”. Fa seixanta anys que van llançar al mercat la seva marca Sangre de Toro i ara volen donar-hi una difusió més popular i orientada al consum. Llegia ahir a la premsa que volen animar-ne la beguda amb gots de vidre, res de copes, i amb l’organització de torneigs de dòmino.

La casa Torres sempre havia tingut una visió ortodoxa del món del vi, fins i tot un punt elitista. Aquest retrocés cap al got de de vidre gruixut i cap a l’ambient tavernari sambla propi d’un episodi de Cuéntame. Sóc de l’opinió que una bona copa dignifica el vi i en potencia les virtuts. Un vi senzillet servit en bones condicions es degusta amb major entusiasme. Volen tornar a posar el vi damunt la taula de manera quotidiana, diuen, i aquests és legítim propòsit d’una empresa. S’ha de vendre, però hi trobo a faltar un esforç pedagògic i cultural.

Sí que trobo un encert la difusió d’una foto d’època on es veu el senyor Miquel Torres Carbó, creador de la marca, a peu de vinya estintolat en un deliciós Renault 4/4, amb Montserrat al fons. Fa cara d’haver passat pel Photoshop, però transmet una imatge amable.

Brindo (amb copa!) pels bons vins.

  1. Soc fill de pagés, us puc dir que de vi ja en bevía des de ben petit i també pa amb vi i sucre, que n’era de bó.En la meva infantesa a casa, feien el ví el meu pare i el meu avi.De vi a pagès s’en consumía molt, directament de la bota i en tots el àpats del día.Diuen que algunes coses tornen,però no crec que el consum torni a ser el que havía estat, doncs no hi havia quasivé altra beguda per acompanyar els àpats, tret de l’aigua es clar.

    1. Gràcies per llegir i pel comentari, Josep! Fa anys que el consum de vi va de baixa i no s’aconsegueix remuntar. Crec que s’ha d’obrir el mercat del jovent, d’aquells que no en beuen habitualment: és un formidable element alimentari.

  2. fa 9 anys que vam iniciar una aventura que anomenem EL VI A PUNT (www.elviapunt.com) «perquè el vi torni a la nostra taula de cada dia» i sempre vam pensar que en aquesta empresa ens feien falta còmplices. Si un dia, encara que costi una miqueta, arribem a invertir una mica la tendència, i el vi recupera un cert espai quotidià, ens satisfarà haver-hi contribuït

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!