Torna la Citrània ?

Als anys seixanta, l’autobús urbà que feia el trajecte Girona-Sarrià i viceversa havia lluït publicitat d’una beguda refrescant: Citrania, la bebida de España. De taronja o de llimona, l’ampolla anava decorada amb un mapa de la península ibèrica i el nom comercial de la marca. Jo no havia pas aconseguit, encara no hi era. Però aquest anunci  quedà gravat en l’imaginari dels sarrianencs de l’època. Josep Brugada, professor i escriptor, president del Grup Editor de la Revista de Sarrià de Ter, va titular uns articles sobre records infantils publicats a Parlem de Sarrià com Els anys de la Citrània.

 

Sembla que la marca torna a existir. Fruit de casualitats diverses que han originat una inicial investigació, he pogut comprovar que s’han tornat a embotellar begudes carbòniques sota el nom de Citrania. De fet, ja n’he aconseguit unes ampolles, i a la reunió del consell de redacció de la revista que celebrarem dilluns brindarem amb gasosa aromatizada amb llimona. Però encara hi ha peces que no acaben d’encaixar. Rata de biblioteca com sóc, em sembla que hauré de dedicar una estona a fer de rata de colmado. Seguirem informant.

 

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *