El dret del consum des de Girona

Reflexions de dret del consum d'en Josep Martí - el Cerverí (jurídic) de Girona -

20 d'abril de 2011
Sense categoria
0 comentaris

Estat espanyol: Publicació al BOE de la Resolució de 12 d’abril de 2011, per la qual s’aprova el procediment marc de contractació telefònica, electrònica i telemàtica per al mercat de gas natural.

Aquesta Resolució de la Direcció General d’Energia i Mines de l’Administració General de l’Estat s’ha publicat al BOE núm. 94 de 20 d’abril d’enguany.

Aquesta Resolució determina quin procediment han de seguir les empreses comercialitzadores de gas natural quan ofereixin la possibilitat que els seus clients o clientes puguin contractar la prestació del servei mitjançant la contractació via telefònica i electrònica i/o telemàtica, és a dir, per exemple, mitjançant Internet.

Per garantir l’existència d’una prova de la voluntat del client o clienta de contractar, de cambiar de subministrador o de donar-se de baixa del servei, en cas que es faci la contractació via telefònica, s’ha d’efectuar una gravació i informar-ne al client o clienta. A més, cal fer tot un seguit de preguntes mínimes que s’indiquen a la mateixa Resolució.

En el cas de contractació telemàtica s’estableix la possibilitat d’utilitzar un sistema amb o sense firma digital avançada.

De totes maneres, d’aquesta Resolució queda molt clar que la Direcció General d’Energia i Mines de l’Estat no s’ha llegit el Text refós de la Llei general de defensa dels consumidors i usuaris i altres lleis complementàries, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2007, de 16 de novembre (TRLGDCU), fonamentalment, per dos aspectes:

– El primer és que enlloc de la Resolució es fa cap mena d’esment a aquesta norma i es limita a citar la Llei de condicions generals de la contractació. De veritat, és força sorprenent i alhora preocupant que no s’en faci cap mena d’esment al contingut de la Resolució tenint en compte que és la norma que regula la contractació a distància entre empresaris i persones consumidores.

– El segon – potser encara pitjor que l’anterior – és que confon el dret de resolució del contracte amb el dret de desistiment que disposa qualsevol consumidor que contracta a distància.

Com deia… no s’han llegit el TRLGDCU… i estem parlant de la Direcció General d’Energia i Mines estatal… una mica preocupant…

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!