marginàlies

Jaume Mateu i Martí des dels marges atalaiats de l’illa, de les lletres i de les vides mòltes

20 de setembre de 2008
4 comentaris

AIR BERLIN SEGUEIX BEFANT-SE DE NOSALTRES

La companyia aèria Air Berlin ha decidit definitivament no utilitzar el català en les seves relacions amb els clients que van i vénen de i a qualsevol punt de la geografia de parla catalana. D’aquesta manera, Alvaro Middelman ha enganyat al president de les Illes Balears, Francesc Antich, amb qui acordà la presència progressiva del català en els vols entre ciutats catalanoparlants. La companyia alemanya tampoc no ha atès els prop de vint mil correus electrònics que es queixaven del seu menyspreu al català i als seus parlants. I allò que és més greu, encara: no han rectificat res del que digué en la revista corporativa el seu director general, Joachim Hunold, un compendi de mentides, insults i befes sobre el castellà a les Illes Balears, els catalanoparlants i els qui maldam per fer de la nostra parla la llengua normal de relació en els nostres territoris.

Davant aquesta fatxenderia, aquesta fanfarronada menyspreadora, o hi reaccionen tant Generalitat com Govern de les Illes Balears, o no ens creurà ningú. Si deixam passar il·legalitats com aquesta, en no complir les distintes lleis de comerç, i que conculca greument els nostres drets lingüístics, només d’entrada, podrem treure cara davant altres que, de la mateixa forma ignominiosa, se’n riguin de nosaltres? Si els nostres governs se segueixen comportant més com a virregnats que no com el garant de la nostra propietat, convé que ens ho diguin sense dilació. Ningú no escup a la cara de ningú sense voler.

TEMPS DE CONTRABAN
27.02.2018 | 10.22

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

  1. No tresc gaire, ja vaig voltar a bastament uns altres temps, consider; però vegades has d’aixecar el cul de la cadira i has de comprar passatges. Els de l’Aviació, com tu saps, encara que sigui una aviació amb empelts hídrics, preferim volar (el mal camí passar-lo aviat, si ets d’aquelles que entrada de fosca només pensa en la seva caseta, el seu llitet i les sospirades sabatilles rosegades de ca). A l’agència, quan vaig anar a fer la reserva, a banda de les tarifes que jo puc abastar i tot això d’oligada consideració que els probes, però sobretot els rics o no ho sirien, contemplam, de l’únic que vaig advertir els agents i de l’únic que em vaig voler cerciorar era de no viatjar amb Air Berlin, ni ara ni d’aquí a tres setmanes, que hi he de tornar ni d’aquí un mes i mig (em pens que m’han citada). En un d’aquests tres viatges m’acompanya un amic alemany que té la mateixa prevenció contra aquesta agència i que em té dit (i el crec) que per devers Mallorca hi ha molta d’escòria teutona que al seu país si treia el nas la deixarien xata i amb el nas de rata. És un que també ha deixat de comprar en una cadena d’adrogueries guiris que a mi particularment m’agradava ben molt però que té un comportament antisocial i estafa amb els impostos i a més surt als diaris i la gent ho sap i no li diuen ni li fan res (a mi ja m’haurien embargat el menisc de plàstic!)
    Que som de beneits els mallorquins, que donam greix a adrogueries guiris que deuen cinc milions a Hisenda i van pel món com si fossin marquesos i nosaltres els seus criats: i justament som nosaltres els qui els subvencionam.

  2. He de fer un viatge a Alemanya properament i tot i que Air Berlin és l’opció més econòmica he decidit gastar-me més diners i triar una altra companyia. No suporto que m’insultin, i molt menys sent la clienta! Què poc en sabem els catalanoparlants d’exercir els nostres drets de clients! Si ens haurien de posar catifes aquesta gent!

  3. Ahir vaig tornar a sentir aquest individu per la ràdio dient que li costava masse calés posar una cinta magnetofónica als avions donant la benvinguda als passtagers i altres animalades.
    Sensibilitat cero i segurament va suspendre Marketing a la carrera si es que te estudis.
    Ho tinc clar, hi ha moltes opcions per volar, i la meva elecció no serà Air Mur de Berlin
    Salutacions
    Pere de Canyamars

  4. Fa uns dies vaig volar amb Swiss International Air Lines, des de Barcelona a Zuric, i a part de l’alemany, francès i anglès van utilitzar el català (abans que el castellà) tant a l’hora d’enlairar-se com a l’aterrar. En el viatge de tornada només van utilitzar el català ( no el castellà) a l’hora d’aterrar.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.