Escriu a l’ombra dels pensaments, a l’empara de la llum de marbre i tanmateix és incapaç de dir res resplendent, d’encetar dilemes o de dir cosa a allò que no coneix i ho voldria per sortir de la immobilització que li imposa l’atordiment que no deixa. Sent què li diu l’adagio per a cordes de Samuel Barber i s’encargola per poder advertir-se que la tristesa sempre és palanca per a propar-se al no res d’on ve l’estremiment de les violes i violins quan fan el ple més agut. Les cordes donen forma al crit i en haver-lo format tornen lentament i amorosida a besar-li el front acabat de néixer. Voldria fer inventari de tot el que li fa sentir Barber però no s’atreveix perquè el temor és invencible i fa créixer el misteri indesxifrable que l’allunya d’ell mateix, del seu particular big-bang, del seu rellotge de sang que només compta per a ell. Ha provat de ser bes i cada cop que ho ha provat ha fracassat perquè no vol acceptar que és en el silenci que hi trobarà les raons que tant costa esfilagarsar.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!