LOE – LOMCE, detalls d’una involució (I): les finalitats
Publicat el 6 de desembre de 2012 per mariadolors
Llegiu atentament aquests dos textos i feu-ne una anàlisi comparativa. Tots dos defineixen un concepte d’educació. Esbrineu-ne les diferències… (segueix)
PREÀMBUL de la LOE 2006, primer paràgraf
Les societats actuals concedeixen una gran importància a l’educació que reben els seus joves, en la convicció que en depenen tant el benestar individual com el collectiu. L’educació és el mitjà més adequat per construir la seva personalitat, desenvolupar al màxim les seves capacitats, conformar la seva pròpia identitat personal i configurar la seva comprensió de la realitat, integrant la dimensió cognoscitiva, l’afectiva i l’axiològica. Per a la societat, l’educació és el mitjà de transmetre i, alhora, de renovar la cultura i el patrimoni de coneixements i valors
que la sustenten, d’extreure les màximes possibilitats de les seves fonts de riquesa, de fomentar la convivència democràtica i el respecte a les diferències individuals, de
promoure la solidaritat i evitar la discriminació, amb l’objectiu fonamental d’aconseguir la necessària cohesió social. A més, l’educació és el mitjà més adequat per garantir l’exercici de la ciutadania democràtica, responsable, lliure i crítica, que resulta indispensable per a la constitució de societats avançades, dinàmiques i justes. Per aquest motiu, una bona educació és la riquesa més gran i el principal recurs d’un país i dels seus ciutadans.
Preàmbul de la LOMCE, 2012?, primer paràgraf
La educación es el motor que promueve la competitividad de la economia y el nivel de prosperidad de un país. El nivel educativo de un país determina su capacidad de competir com éxito en la arena internacional y e afrontar los desafios que se plantean en el futuro. Mejorar el nivel educativo de los ciudadanos supone abrirles las puertas a puestos de trabajo de alta cualificación, lo que representa una apuesta para el crecimiento económico y por conseguir ventajas competitivas en el mercado global.
Publicat dins de educació formal | Deixa un comentari
2006: La persona humana era considerada fins ara realment “persona”
2012: Ara es considera com a “màquina productiva” (a part de mal pagada)
No anem bé …