7 de setembre de 2004
Sense categoria
0 comentaris

Més d’una vegada…

He sentit a dir, a ca nostra…

"Es fotografo", amb accentuació plana, com en el seu original grec.

Podem enumerar, com a mínim, 6 tècniques narratives que fan que un conte sigui còmic:

1. El contrari: Una situació normal esdevé còmica quan succeeix el contrari del que s’espera que ha de succeir.

2. L’imprevist: Una situació normal pot esdevenir còmica quan improvisadament suceeix un imprevist, un esdeveniment inesperat, que provoca el riure.

3. L’equívoc: Una situació normal esdevé còmica quan l’autor, introduint-la des de l’exageració, la transforma fins a tal punt que resulta gairebé absurda, fora de la normalitat.

4. La caricatura: El personatge esdevé còmic quan l’autor, mitjançant l’exageració, ressalta, en particular, alguna característica física o de comportament, fins al ridícul.

5. Suspens i final amb sorpresa: Gràcies a aquesta particular tècnica, la narració assumeix més vivacitat. L’efecte còmic és al final, una sorpresa inesperada a la conclusió d’un esdeveniment que semblava del tot normal.

Setembre és un mes dels més col·leccionables. Aquí teniu un exercici dramàtic per fer amb un joc de cartes:

"Con una baraja de cartas se puede hacer un sencillo ejercicio de introducción a la noción de estatus. El profesor entrega una carta de la baraja a cada actor, sin darla a conocer a los demás. La carta define el estatus del actor, que sólo debe entrar en una habitación, mirar a su alrededor y sentarse, pero mostrando el estatus que le ha correspondido. Evidentemente, la actitud que muestre aquel que tenga una sota o un rey debe quedar claramente diferenciada de aquella que muestre aquel al que le haya correspondido un dos o un tres. La audiencia tiene que adivinar el número de la baraja que tiene el actor sobre el escenario, comentar si lo ha hecho bien y decidir, con la ayuda del profesor, qué rasgos son los que ayudan a definir un estatus bajo o alto. Algunos tenderán a demostrar un estatus más elevado del que se les asigna, mientras que, curiosamente, otros se resisten a incorporar registros propios de jerarquías superiores. El debate está servido." (Rosario Outes: "Taller de Teatro en el aula de Idiomas", dins: Inter E.O.I., revista de l’Asociación de profesores de la Escuela Oficial de Idiomas de Barcelona-Drassanes, número VII, 2003).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!