tempus fugit

de tot i de res

17 d'agost de 2017
2 comentaris

barri de porta (5), escoles en lluita (14 de 16)

Del  Col·lectiu “caps de Setmana”

En Setiembre el edificio escolar se hallaba ya construido. A nivel de barrio esto supone una pequeña victoria que contribuye al hundimiento del Colegio Splai, academia privada de unos 500 alumnos. El Ministerio, al margen del barrio, monta un chanchullo con los propietarios de esta escuela y la compra por veinte millones de pesetas, pretendiendo destinarla a BUP, cuando la escuela no reunía las condiciones necesarias para ello.

Cabe destacar la actuación de la Asociación de Vecinos durante toda la lucha que, al no estar capitalizada por ningún partido político, respeta en todo momento la dinámica de la Asamblea de la escuela. Sin embargo, el PSUC, único partido con presencia –aunque minoritaria- en la Asociación, al no poder monopolizar la lucha, no tan solo no participa en ella sino que intenta crear una situación de confusionismo pretendiendo dividir a la Asamblea y hacer surgir grupos aparte que impidiesen la dinámica de la lucha. Se emplean métodos coactivos y difamatorios, que hacen incluso alusión a la vida privada de los maestros y que iban desde llamadas telefónicas hasta cotilleos callejeros.

no sé
31.08.2023 | 8.46
l’almoina real
28.08.2013 | 9.22
als bloguers de VilaWeb
12.02.2018 | 8.31

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

  1. Bones!
    Impressionant recull documental,
    A Porta estem una gent fent un recull documental del barri per poder elaborar un taller històric i implicar a la gent del barri perquè participi.
    Veig que tens prou material, podríem contactar per si vols participar!

    Salut!
    Carlos

    1. Bon dia Carlos; gràcies per interessar-vos per les fotografies penjades al bloc i, si aquestes serveixen per configurar la història del barri, heu de saber que tots els clixés estan dipositats a l’ Arxiu Fotogràfic de Barcelona
      Plaça Pons i Clerch, 2 planta 2a
      08003 Barcelona
      Tel: 93 256 34 20
      Na Mariona Teruel Samsó va ser l’encarregada de tramitar l’entrada a l’arxiu. Salut!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.