Del BrasiL al RavaL

Bloc d'en Gerard Viader i la Taíza Brito

TURISME BRASILER A CATALUNYA: UNA LLAVOR RECENT PLANTADA

Deixa un comentari

Ja està de tornada al Brasil la comitiva brasilera de tour- operadors que es trobava en viatge de negocis a Catalunya, entre el 10 i el 14 de maig. Com va anunciar el Blog Del BrasiL al RavaL, en una entrada anterior, l’objectiu del viatge era conèixer les oportunitats que el país ofereix com a destí turístic.

La comitiva, recepcionada per l’Agència Catalana de Turisme (ACT), estigué formada per gairebé 40 representants de 22 companyies vinculades a Braztoa. Es tracta de l’associació d’operadors turístics més important del Brasil, que gestiona el 90% dels paquets turístics comercialitzats i un 18% dels bitllets aeris emesos en aquest país.

Els participants de Braztoa comprovaren en personal’oferta turística catalana, visitant Barcelona, la Costa Brava i la Costa Daurada. Fins i tot, el passat diumenge van tenir l’oportunitat d’assistir al Gran Premi de Fórmula 1 de Montmeló, esport que al Brasil compta amb gran nombre de seguidors.

En l’agenda, també hi hagué una trobada comercial amb un grup de 27 empreses autòctones, de diversos segments, que pogueren presentar la seva oferta davant els operadors turístics brasilers. Posteriorment, aquests entraren en contacte amb les empreses que més els interessaren, tot aprofundint en la seva oferta comercial. Segons Joan Romero, responsable per l’oficina de l’ACT a São Paulo i entrevistat per Mercado e Eventos, “tots els presents tenien interès en el país, fins i tot la majoria d’ells já treballa amb el Brasil i Amèrica Llatina. L’event serví per a posar-los en contacte i fer network”, explicà.

La idea de la trobada fou crear un pool d’operadors per a conèixer millor el destí (Catalunya) i desenvolupar productes específics per tal d’augmentar el fluxe de turistes brasilers, en especial en els  segments de luxe, compres, events i experiències.

Segons Mercado e Eventos, els operadors de Braztoa decidiren que Manuel Nogueira, de l’empresa JVS, serà el coordinador d’aquest pool, que es responsabilitzarà per rebre totes les solicitacions dels operadors interessats. El pròxim pas serà fer arribar una proposta a la part catalana per a negociar condicions i inversions al Brasil.

D’acord amb Marcos Ferraz, president de Braztoa, la intenció és que s’inverteixi en un pla de mídia, capacitacions, fam i press trips, campanya de marketing, dentre altres accions de promoció i divulgació . Tot això per a poder desenvolupar el producte-destí al Brasil, explica: “Volem sortir d’aquí amb un pool d’operadors per a vendre bé la regió, augmentar l’oferta de productes d’aqui als nostres aparadors”. S’aspira a poder iniciar les vendes de nous paquets em dos mesos, de cara a la temporada d’estiu i el proper més de vacances al Brasil, que és al juliol.

L’editor de la web Viagens Gerais, Antonio Euryco, comentava que “és ben possible que l’avenç en el relacionament del mercat entre Catalunya i Brasil es dongui en algun dels pròxims esdeveniments mercadològics de Braztoa al segon semestre, com la Turismo Week, programada per al setembre, en el marc de l’Exposició de l’Associació Brasilera d’Agents de Viatge (EXPO ABAV).

 

CONNEXIÓ AÈRIA BRASIL-CATALUNYA

El mercat sud-americà es troba relativament ben connectat amb Catalunya, amb vols cap a Barcelona desde algunes de les principals ciutats: São Paulo (tres vols setmanals operats per Singapore Airlines), Buenos Aires (cinc vols setmanals operats per Aerolíneas Argentinas) i Bogotà (quatre vols setmanals operats per Avianca). Segons l’ACT, les tres aerolínies han mostrat el seu interès per incrementar la freqüència dels seus vols cap a Catalunya en els propers anys.

La questió aèria fou un dels temes destacats, tant per la comissió forània com per l’autòctona. Doncs, desde el Brasil, tan sols Singapore fa connexió directa amb Barcelona en el seu vol de São Paulo provinent desde Àsia. L’increment d’alternatives per a més vols fou un dels punts discutits. Hi ha oportunitats per aprofitar millor els vols de la TAP (escala Lisboa), així com d’Air Europa i de la pròpia Iberia (escala Madrid). Aquesta última pretén reemprendre la seva actuació amb el Brasil, malgrat haver desactivat recentment algunes connexions per causa de la crisi.

 

CONSELLER AMB SANDÀLIES NOVES

L’ACT divulgà nota de premsa  en que explica que la trobada comercial entre les operadores brasileres i les empreses turístiques catalanes finalitzà al dimarts, 13 de maig, al Palauet Living Barcelona, amb la presència del conseller d’empresa i Ocupació Felip Puig. A l’acte assistiren Marco Ferraz, president de Braztoa, Xavier Espasa, director de l’Agència Catalana de Turisme, i Santiago Escuder, delegat comercial d’Iberia a Catalunya, entre d’altres convidats.

L’associació brasilera organitzà aquesta trobada a Barcelona gràcies a l’acord que el conseller Felip Puig signà amb la direcció de Braztoa al juliol de l’any passat, en el marc del viatge institucional que el president de la Generalitat, Artur Mas, realitzà al Brasil.

Durant l’acte de cloenda el president de Braztoa, Marco Ferraz, lliurà al conseller Puig una placa d’agraïment per la col·laboració i suport del Govern de la Generalitat als operadors turístics de Braztoa. D’acord amb altres fonts, Ferraz també regalà a Puig, com a mostra de cordialitat brasilera, un parell de sandàlies havaianas, típiques d’aquest país sudamericà.

Aquesta entrada s'ha publicat en Economia el 16 de maig de 2014 per gerardviadersauret

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.