Del BrasiL al RavaL

Bloc d'en Gerard Viader i la Taíza Brito

INTENSIU DE FEINA A L’OFICINA DE L’AGÈNCIA CATALANA DE TURISME A SÃO PAULO

Deixa un comentari

L’oficina de l’Agència Catalana de Turisme a l’Amèrica del Sud, establerta a São Paulo, Brasil, té deu dies intensos de feina. Aquesta setmana ha participat entre el 6 i el 9 de maig, per segon cop, a la tercera edició del workshop Travel Week São Paulo, en que realitzà una agenda de 90 cites amb turoperadors de luxe de Brasil i resta de Sud-amèrica, amb l’objectiu de donar a conèixer l’oferta d’aquest segment del mercat a Catalunya.

Seguidament, l’ACT-São Paulo farà d’anfitriona a casa nostra del Braztoa Strategic Meeting. Braztoa és la principal associació de turoperadors del Brasil i celebrarà, entre el 10 i el 15 de maig, el seu encontre estratègic per primer cop a Catalunya. Amb motiu d’aquest esdeveniment, l’Agència Catalana de Turisme ha organitzat un viatge de familiarització adreçat a uns 40 participants. Durant el viatge, la comitiva brasilera visitarà Sitges i assistirà al Gran Premi de F1 de Montmeló. Dilluns, el grup es dividirà en dos per visitar la Costa Daurada i la Costa Brava, i es retrobarà, finalment amb una visita a Barcelona. La informació ha estat divulgada per la pròpria ACT en la seva  agenda web (per mercat, Brasil).

Segons l’ACT, la missió de les oficines a l’exterior és difondre l’oferta turística catalana i posicionar la marca Catalunya, tot actuant d’interlocutors en els mercats. A més, copsen les tendències de la demanda de cada mercat per tenir els inputs necessaris a l’hora de definir estratègies de màrqueting de l’Agència Catalana de Turisme en els mercats internacionals.

Pel que fa a la promoció, es vol aprofitar el posicionament de la marca Barcelona per donar a conèixer millor Catalunya. L’estratègia consisteix a promocionar tot un seguit de propostes al voltant de Barcelona que permetin allargar l’estada dels visitants a totel territori, i no només a la capital catalana. L’objectiu és situar Catalunya com una destinació de moda en aquest mercat.

Val a dir que Barcelona ha estat reconeguda pel dirai anglès The Guardian, com la 6ª ciutat al món amb la marca més reconeguda, i, per Google, com la 3ª ciutat més fotografiada del món, tan sols radera de Nova York i Roma. El famós buscador realitzà aquest ranking a partir de fotografies penjades per usuaris als aplicatius de geolocalització de Google Maps i Google Earth,i posteriorment, s’han bolcat a la web sightsmap,utilitzant un mapa mundi de calor.

 

ACT al Brasil

 

L’obertura de la flamant oficina de promoció turística de l’ACT, inaugurada a inicis d’any, té per objectiu conquerir el mercat sud-americà i representa la continuació de la seva política d’expansió i presència en els mercats internacionals, avalada pels bons resultats obtinguts fins ara. El Brasil ja és el tercer país emissor en volum de viatgers de tot Amèrica i, juntament amb Rússia, s’ha convertit en el mercat emergent més important per al conjunt de l’Estat espanyol a curt termini.

L’Amèrica del Sud és considerada per l’ACT un dels mercats turístics emissors amb major potencial de creixement, gràcies a què en els últims anys s’han incrementat les rendes familiars -especialment les de la classe mitjana-, resulta més fàcil accedir als crèdits, i s’han revaloritzat les principals monedes sud-americanes respecte a l’euro. L’any 2011, 49 milions de turistes sud-americans van viatjar a l’estranger (40 per motius vacacionals i 9 per negocis), i s’estima que al 2014 aquesta xifra arribi als 57 milions. Segons dades de l’ACT, els turistes brasilers gasten, en mitja, 204 € per dia, incluint totes les despeses. Ja la mitja internacional és de 113 € per dia.

A més, el mercat d’Amèrica del Sud es troba molt ben connectat, amb vols cap a Barcelona des de les principals ciutats: São Paulo (tres vols setmanals operats per Singapore Airlines), Buenos Aires (cinc vols setmanals operats per Aerolíneas Argentinas) i Bogotà (quatre vols setmanals operats per Avianca). El mercat emissor més important per a la destinació catalana és Brasil, amb més de 140.000 visitants al 2013 (+3,4% respecte al 2012), seguit d’Argentina, amb més de 110.000 turistes al 2013 (+13,2% respecte l’any anterior).

Per tal de millorar aquestes xifres, la nova oficina de l’ACT a Sud-amèrica, s’ocuparà de promoure la destinació turística catalana en els mercats de Brasil, Argentina, Xile, Perú i Colòmbia. Amb aquesta oficina, que comparteix les instal·lacions que ja té ACCIÓ en aquest país, són ja 12 els centres que formen la xarxa d’oficines de promoció turística que Catalunya té a l’exterior. En els darrers exercicis l’ACT està obrint oficines a l’exterior de forma continuada. Les últimes implantacions han estat per als mercats emissors d’Àsia (Xina i Sud-est asiàtic), Nord-Amèrica (Estats Units i Canadà), i ara també Amèrica del Sud.

Aquesta entrada s'ha publicat en Economia el 10 de maig de 2014 per gerardviadersauret

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.