El Punt Glocal

Bloc no oficial per a lectors i simpatitzants del diari EL PUNT

10 de gener de 2009
Sense categoria
1 comentari

El Punt, un desig, una opinió

Normal
0
21

false
false
false

MicrosoftInternetExplorer4





Normal
0
21

false
false
false

MicrosoftInternetExplorer4





El 24 de febrer El Punt celebrarà el seu 30è
aniversari
i, amb una mica de sort, podrem donar per tancada l’etapa
no oficial que hem anat fent l’Oriol
i jo mateix amb El Punt Glocal (Bloc (5.000
visites), Twitter (358 seguidors), Perfil Facebook
(1.028 contactes) i Grup a Facebook
(215 contactes)). [El Punt Glocal: Què és i
per què el fem
].

Tot plegat, un divertimento, amb la intenció de fer entendre que un projecte
comunicatiu sense estar a la xarxa i sense anar on és el potencial lector no té
cabuda avui en dia.
És per això que, esperem, que el 24 de febrer puguem
donar per tancat El Punt Glocal i donar la benvinguda a un projecte digital i
multicanal. I, si pot ser, que no estigui fet “perque sí”, “perque toca”, sinó
que s’hi cregui i s’hi destinin recursos econòmics, humans i, també, molta
imaginació.

Crec amb El Punt, per ideologia,
per independència, per apostar per l’opinió local sense oblidar la global (per
què no adoptar el nom d’El Punt Glocal?!). Un diari nacional per edicions, de
Salses a Guardamar i de Fraga a Maó, queda molta feina per fer. Propera estació:
Lleida? Ja ho veurem.

Però, cal arriscar, cal adaptar-se als nous
temps, amb crisi o sense. Cal apostar
per la informació local.
En aquest camp El Punt ha de ser la referència,
però, alhora, es pot tractar la
informació global des d’una òptica diferent a la resta de mitjans.
A parer
meu, caldria obviar les notícies d’agències i apostar per la informació original. No dic que calgui
deixar les subscripcions a la informació de les agències (ACN, per exemple),
sino que el què aportin les agències s’ha d’interpretar com una font d’informació,
però no incrustar aquesta informació al diari, ja que això és fer el mateix que
la resta, no aporta cap mena de “plus” informatiu. Cal aportar alguna cosa més.
Si ja hem sentit la notícia per ràdio o consumida per Internet, no ens hem de
repetir. Si hi ha hagut un accident, no cal tornar-ho a explicar, cal aportar
informació complementària, una entrevista, un article d’opinió, un
reportatge,… el què sigui, però que aporti informació complementària al que
ja sabem (o, com a mínim, és molt possible que sapiguem).

La informació local ha de ser la millor
dels PPCC,
aquest és el punt fort d’aquest mitjà. La resta de seccions han de tractar-se d’una altra manera i, si és
possible, especialitzar-se en alguns camps. Per exemple, la secció “Europa-Món”,
per mi sovint no aporta res, són petites notícies posades perque si, per
omplir. En canvi quan hi ha un bon article d’opinió (ex: Ramon Rovira) la cosa
fa un canvi substancial. Per tant, en seccions com la d’Internacional, Política,
Punt Divers o Economia, apostaria per un
tractament molt més en profunditat
, no cal tractar tot el què és notícia en
el diari en format paper, és millor aprofundir en alguns temes, la resta ja ens
n’assabentarem per altre mitjans més àgils.

La secció de cultura m’agradaria
que deixés de ser a nivell nacional i passés a ser a nivell local, una mescla d’agenda
cultural comarcal amb informació, entrevistes d’actualitat, opinió, crítiques,…

La secció de Comunicació, caldria
ampliar-la a altres mitjans, a altres canals. Basar-se en notícies sobre el
programa de TV analògica de torn és un error, cal apostar per tots els mitjans
nous que ens envolten, per Internet, els mòbils, els jocs, la TDT, la IPTV,… fins i tot, s’hi
podria ajuntar altres seccions com ciència i tecnologia, noves tendències, …
La comunicació entesa com una gran secció d’actualitat, de tot el què s’està
movent al nostre voltant, una visió de totes les pantalles que ens nodreixen d’informació
i continguts.

Apostaria per oblidar les seccions típiques
dels diaris del S.XX
i apostar per una informació molt més
fragmentada o, si més no, apostaria per posar subseccions dins de les seccions.
Avui ja no és tant important posar “successos” i ja està. Cal concretar, cal
facilitar la situació al lector amb un simple cop d’ull. Potser abans estava a successos,
però ara a més està a Tarragona i a accidents i a trànsit i a ….

En resum, una gran aposta
per la informació local, acompanyada per grans seccions (ben fraccionades)
tractades amb més profunditat a través de gèneres periodístics de lectura més
tranquil·la com poden ser les opinions, els reportatges, les entrevistes, les
cròniques, les crítiques,…

La marca i multiplataforma: Cal apostar per
la marca “El Punt”, però oblidar d’una vegada per totes que El Punt és un diari
en paper.
El paper ha de ser una de les moltes plataformes que ha d’utilitzar
aquest mitjà per a difondre la informació. Ha d’estar complementada amb
Internet, però també amb altres pantalles si és possible, com pot ser la TDT, o els mòbils o el què
sigui que vagi sorgint, com també es podria apostar per una bona IPTV a través
d’Internet. En definitiva, un conglomerat de punts d’informació que acostin El
Punt al lector, que li facilitin la tasca d’estar ben informat.

Alguns punts d’accés
a la informació d’El Punt han d’estar tractats de forma més didàctica i en
profunditat, i d’altres d’una forma més àgil, com a través d’Internet. I, cal deixar de tenir por de l’opinió dels
lectors
, dels usuaris d’aquesta informació. Cal acostar-los la informació
de la forma més senzilla possible (el temps és or!!) i cal deixar que opinin de
mil formes possibles (no estic pensant exclusivament amb els comentaris a les
notícies, que sovint no aporten res). Alhora, cal tenir respecte per l’usuari
de la informació i respondre-li tot dubte o comentari en temps real, si és
possible.

Innovar, arriscar-se, són
tasques que hauria de tirar endavant aquest mitjà si vol aconseguir ser un
diari de referència. I, per què no apostar per ser un mitjà de referència a
nivell mundial. Qui no arrisca no pisca i qui no somia no ho aconsegueix!

La credibilitat és bàsica. Si t’equivoques,
reconèixer-ho i reacciona. Si tens alguna secció o notícia no fonamentada no la
posis, tot s’acaba sabent.

Infografia i contextualitxació: Cal
apostar per la infografia, mapes, gràfics, … ajuden a entendre la informació
i en faciliten la seva comprensió. Així mateix, cal contextualitzar la
informació, no n’hi ha prou en dir que hi ha hagut 30 morts, cal comparar-ho en
el temps i en l’espai. No n’hi ha prou en dir que no sé què ha aconseguit un
10%, cal comparar-ho amb altres dades. Cal situar la tendència i facilitar-ne
la comprensió, i explicar-la si cal.

Cada canal té assignat un tipus d’informació, per tant
es poden complementar. Un vídeo no es pot incrustar al paper, però des del
paper pots dir que la informació es complementa amb un vídeo al web. I, no ha
de fer por complementar la informació amb la d’altres mitjans. Ja ha passat l’etapa
que només llegíem un diari, ara som
multiconsumidors
, per tant, si la marca El Punt té un bon criteri de
recomanacions serà millor considerada.

En definitiva, cal apostar per la informació
de proximitat, per la informació original, per l’aprofundiment en l’edició en
paper, per la multicanalitat, per la fragmentació de la informació, per la
qualitat de la informació en tots els canals i pel respecte a l’usuari de la
informació oferint-li el millor i permetent que es faci seu aquest mitjà
apostant per la seva opinió crítica i intel·ligent.

Espero amb ganes
una reformulació del projecte El Punt, com a mínim, i per començar, espero un
redisseny en format i continguts en l’edició en paper i un punt d’entrada a la
xarxa, ja sigui només un diari digital o, com m’agradaria, alguna cosa més.

Marc

  1. Frida Giannini, formerly Creative Director of accessories, is named sole Creative Director in 2006. In 2009, Patrizio di Marco replaces Mark Lee as CEO of louis vuitton sac.The louis vuitton label was founded by Vuitton in 1854 on Rue Neuve des Capucines in Paris, France. Coco Chanel’s vision was to replace such opulent, ‘sexy’ pieces with items which conveyed casual elegance. Today, chanel uk is most famous for the little black dress. Handbags is most famous for its iconic trench coat, which was invented by founder Thomas burberry. The company has branded stores and franchises around the world, and also sells through concessions in third-party stores. This elegant and discreet pair of rhodium-plated button ralph lauren uk will add sparkle to your outfit. They are covered in clear crystal pave and reflect the light in magical ways.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!