Francesc Vila i Femenia

Un saforenc a Barcelona

23 d'abril de 2010
2 comentaris

Les editorials que vénen

El món editorial s’està posant al dia. No hi ha més remei. La revolució digital en què estem immersos ja fa temps que està canviant la producció dels llibres, la relació dels escriptors amb els lectors, la funció de les llibreries i les biblioteques. Aquesta evolució s’ha vist accelerada en els últims anys per l’accés i la venda de llibres a través d’Internet. Per això, les editorials ara digitalitzen els seus fons i engeguen tota mena de projectes experimentals per distribuir-los a través de la xarxa. En motiu de la diada de Sant Jordi, dels enamorats, la rosa i el llibre, els mitjans de comunicació en parlen, encara que no passen de l’anècdota dels llibres electrònics i les pantalles tàctils. [+]

Aquests dies m’he trobat amb una experiència editorial que trobe que aprofita plenament els canvis en què estem immersos. I observant-la de prop tot fa pensar que, davant la digitalització, el repte més important el tenen els grans grups editorials. I és que canviar les inèrcies de les grans organitzacions sempre és més costós i complicat que començar de zero en digital. I aquesta és l’aposta de Tria Llibres, una iniciativa que neix com a associació cultural amb la vocació de transformar el món editorial a partir de la digitalització i l’edició independent.

Conscients que internet escurça la distància entre l’escriptor i el lector, reivindiquen que ara és el torn del sector editorial, i que això passa per treballar en digital i aprofitar els potencials de la xarxa. La viabilitat d’aquest projecte, que tot just comença, es veurà d’ací a uns anys. De moment se’ls ha de reconèixer que l’han encertada de ple, situant-se en el centre dels canvis, posant al servei del llibre el potencial de la digitalització, amb totes les seues conseqüències.

  1. Relacionat amb el món editorial (i espero que no amb l’editorial de que ens parles), ahir per TV3 van passar una notícia d’una gran editorial de Barcelona. Una “editora” va dir que el més important d’un llibre era el marqueting i el comercial. Patètic però cert… Encara que com funciona el Gremi d’editors, no m’estranya.
    Atentament

  2. La clau és la renovació editorial, un país sense bons editors ja em direu on va, i amb l’explosió digital i d’Internet encara més. Deixem-nos de màrqueting i busquem noves vies. Gràcies Francesc per fer-nos descobrir la jove editorial Tria, acabo de repassar la seva web i com a mínim han donat un pas endavant. Que siguin sense ànim de lucre ja és començar bé i el catàleg és curt però no està malament.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!