Aquest és el titular de la portada de la nova revista en anglès que impulsa Time Out Barcelona amb centenars de propostes per als visitants que vullguen descobrir aquesta ciutat i aquest país nostre. Només amb productes propis com aquest, fets amb la qualitat i el rigor als quals ens tenen acostumats la gent de Sapiens Publicacions i el Grup Cultura 03, es pot avançar en la renovació de la projecció internacional de Barcelona com a ciutat, més enllà de l’estel del Jocs Olímpics, i de Catalunya com a País, més enllà de la quatre províncies principatines. [+]
Time Out Barcelona, editada amb l’autorització i la col·laboració de Time Out Internacional Limited London UK, és una publicació bàsicament comercial, una guia de llocs i coses a fer en una gran ciutat com ho és Barcelona. Amb apunts culturals, punts de vista i referències d’interès com només les pot fer gent que s’estima el seu país. I m’ha arribat avui a les mans, tot just després de tornar de Nova York, on m’he mogut de la mà de la revista homònima d’aquella ciutat, centre neuràlgic del món occidental. I això només ja deu voler dir que amb iniciatives com aquesta anem pel bon camí.
Hi ha una molt bona indirecta a l’apartat “Essentials, Everything you need to know”, situat a les últimes pàgines de la revista, és on el visitant pot trobar aquella informació tan útil per quan el turista arriba per primera vegada a casa nostra. Una encertada secció de vocabulari bàsic i pronunciació en català, que serveix per indicar que tenim llengua pròpia i que, si es vol, es pot utilitzar, encara que siga breument, per comunicar-te.
Només m’ha faltat trobar alguna indirecta més, que fes menció a una escapadeta, a Perpinyà, posem per cas, per veure una altra realitat catalana, i a València, per què no, per menjar-se una autèntica paella a la vora de l’Albufera. Tòpics a banda, que cal defugir, sé que és un primer número i que de ben segur els visitants de l’any que ve podran copsar altres dimensions de la realitat del nostre país.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!