Castell de somnis de Francesc Aguilar

//*// En l'era de la plaga dels set mil milions d'humans //*//

27 d'abril de 2013
0 comentaris

Institut d’Estudis Acadèmics dels Nombres

En plena crisi molts professors de matemàtiques es troben a l’atur i a fi d’augmentar la demanda d’ensenyants pensen com dificultar l’aprenentatge. Veuen com és de fàcil el sistema de numeració i a semblança de la gramàtica i la ortografia, decideixen complicar les coses. A tal fi han creat l’Institut d’Estudis Acadèmics dels Nombres. S’ha iniciat la primera sessió plenària de la institució i darrere les intervencions protocol·làries, s’inicia la sessió de treball:

PRESIDENT: Benvolguts acadèmiques i acadèmics, en aquesta sessió solemne de l’Institut, hem de situar el nostre sistema de numeració decimal posicional tan simple i racional a l’alçada de la ortografia basada en l’etimologia, un guirigall amb una solera i autoritat enormes. En el nostre sistema de numeració el valor d’un dígit depèn tant del símbol utilitzat, com de la posició que eixe símbol ocupa en el nombre, unes regles clares sense excepció. A partir d’ara tot això no serà igual, ho complicarem tot tant com per que els alumnes per sumar quatre números hagin d’estudiar molts més anys que fins ara. Començarem el torn d’idees aportades pels acadèmics en l’ordre indicat en las convocatòria.

ACADÈMIC 1: Senyors acadèmics, senyor president, la proposta que represento és que les xifres no tingan sempre el mateix valor. Concretament el 5(cinc) i el 6 (sis) . El 5 valdrà cinc quant esté a soles o davant de tota la resta de xifres a excepció del 4 (quatre) . En aquest cas el 5 valdrà sis i el 6 valdrà cinc. Així 54 es llegirà “seixanta-quatre” i valdrà sis desenes i quatre unitats però en canvi 648 es llegirà “cinc-cents quaranta-vuit” i seran cinc centenes, etc…

(Aplaudiments de tots els acadèmics)

ACADÈMIC 1 : No només això, que tinc també l’excepció de l’excepció: Aquest canvi de valors els he complicat més al introduir aquesta salvetat: no es produirà aquest canvi quant les xifres que segueixen siguen 41. Per exemple 541 serà “cinc -cents quaranta-u” i 6.412 serà “sis mil quatre-cents dotze”.

(Els acadèmics esclaten d’alegria i aplaudeixen amb fruïció)

ACADÈMIC 2: Jo m’he pensat complicar la posició de les xifres. A partir dels milers en la cinquena columna només es podrà arribar als vint mil, els trenta mil i següents passaran a la sisena columna i gaudirem d’un zero extra. Així els correlatius:29.999 “vint-i-nou mil nou-cents noranta-nou” 300.000 “trenta mil”. Així també , amb la regla de l’il·lustre acadèmic anterior: 402. 534 “quaranta-dos mil sis-cents trenta-quatre”.

(Aplaudiments dels acadèmics)

ACADÈMIC 3: La meva aportació és més humil: proposo que la xifra 9 (nou) sigui anomenada “quadrat de tres” sempre que vagui davant la paraula “mil” per exemple: 3.871 “quadrat de tres mil vuit-cents setanta-u”.

Els acadèmic aplaudeixen i continuen creant un ordre nou en la numeració basat en els principis de la gramàtica i l’ortografia més prestigiosa.

7. Institut d'Estudis Acadèmics dels Nombres

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!