10 de Maig 2015
Un altre any els terrassencs han retornat a la Belle Époque, omplint per un cap de setmana els seus carrers i vestimentes d’ambientació Modernista.
L’edició d’aquest any ret homenatge a la figura d’en Josep Oller i Roca, nascut a Terrassa el 1839, de mare sabadellenca i fill d’un industrial de la vila, però que va passar gairebé tota la seva vida al país veí, quan els pares emigraren a París per la depressió econòmica del moment.
Transformat en empresari i productor d’arts escèniques, va promoure activitats tant diverses, com les apostes hípiques, els parcs d’atraccions, el circ o el music-hall parisenc.
Així, l’any 1889, va ser soci co-fundador del cèlebre Moulin Rouge, a tocar de Montmartre, el qual es convertir ràpidament en “La Meca” d’artistes, tant bohemis com renom, destacant el famós Toulouse-Lautrec, que va saber, amb els seus esbossos i pintures, immortalitzar de manera magistral les ballarines del local. Entre les més preuades hi destacava la gran Bella Otero, i més endavant, just al tombant de sécle, serien Maurice Chevalier i Joséphine Baker, els qui tastarien al Moulin la mel de l’èxit.
Va ser així doncs com, durant l’última dècada del XIX, i la primera del XX, l’esplendor del Moulin Rouge va anar de bracet amb el de gairebé totes les manifestacions artístiques del moment, configurant-se així l’època daurada i de màxim desenvolupament del Modernisme.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!