Connexions des de #Badalona

"Si jo hi sóc i tu també / la terra és meva i és teva." (Joan Argenté)

Arxiu de la categoria: mobilitat

[Setmana 50/2018] Més projectes que vam engegar i que es van fent realitat

0

[Setmanalment envio al meu canal de Telegram un resum de l’actualitat local des de la perspectiva del govern de Badalona i d’ERC, el partit que represento. Aquest és el contingut de la setmana 50 de 2018]

El del Torrent de la Font i Can Bada va ser un dels projectes estratègics del govern en què vam participar com a ERC a #Badalona; estem contents que les obres ja tinguin data d’inici! En aquest apunt explicava fa uns mesos els detalls del projecte.

En la junta de govern de l’AMB del 25/11 es va aprovar procedir a la contractació de les obres de la primera fase de la Plaça Trafalgar (Excavaciones y Construcciones Benjumea), a Llefià; i del projecte d’adeqüació paisatgística de la carretera de Can Ruti (Agustí i Mas Soliver). També es va aprovar inicialment el projecte de reaurbanització del carrer i plaça Azorín, de J.Zaldívar.

Més encara: aquest divendres s’ha publicat l’inici de licitació del projecte de reordenació del parc de Lloreda (primera fase), per un valor de 813.975 euros; el termini de presentació d’ofertes acaba a principi de gener i la contractació de l’obra es podria produir abans de final del mandat.

A partir d’aquest divendres s’ha permès l’estacionament nocturn al tram de passeig Marítim de Badalona entre la platja dels Pescadors i el pont del carrer del Torrent de Vallmajor, una decisió que no compartim i que, a més, els primers dies d’entrar en vigor ja ha portat (més…)

[Setmana 42/2018] Debat encès sobre mobilitat al municipi i preocupació pels temes de salut

0

[Setmanalment envio al meu canal de Telegram un resum de l’actualitat local des de la perspectiva del govern de Badalona i d’ERC, el partit que represento. Aquest és el contingut de la setmana 42 de 2018]

🏛 “Ni desbloqueig, ni neutralitat institucional, ni pla de govern”. En aquest enllaç podeu accedir a les notes que van orientar la meva intervenció al #plebdn de dilluns.  Així començava la setmana, i així ho recollia també Televisió de Badalona en aquesta entrevista que em van fer el mateix dia.

🚗 Aquesta setmana ha destacat comunicativament la convocatòria del Consell de la Mobilitat. Lamentem la decisió del govern PSC de fer tornar els cotxes al passeig marítim per poc valenta i clara; com a ERC hem fet propostes per potenciar passeig com a eix cívic i econòmic a #Badalona i més enllà. Cal més visió global i participació reforçada del Consell de #Mobilitat.

🚧 Més projectes que van avançant, i que vam deixar llestos per a l’execució (perquè ja teníem projecte i la partida de pressupost). És el cas de la (més…)

Carretera de Can Ruti, més segura i amb espai pel vianant; contractació ja en marxa

1
Publicat el 24 d'agost de 2018

Publicada la licitació del projecte de reforma de la carretera d’accés a l’Hospital Germans Trias i Pujol (Can Ruti) a Badalona (📌 Anunci oficial). Són 1,5M d’euros que permetran recuperar el ferm, ara en molt mal estat i millorar la seguretat vianants i usuaris autobús. Es defineix un espai protegit pels que van a peu. Vam passar d’un projecte de ‘manteniment’ més o menys convencional, a una projecte que capgira el sentit d’aquest vial, fent-lo més amable, proper i ben connectat amb el gran capital natural i patrimonial de la nostra serralada de Marina.

La carretera de Can Ruti és un vial utilitzat diàriament per milers de persones i també és, de fa anys, un dels principals punts negres de la mobilitat a la ciutat. Les obres començarien entrat 2019, amb termini execució de 4 mesos. Les fotos, per cert, parlen per elles mateixes.

Com a govern (ERC, Guanyem, ICV-EUiA) vam prioritzar actuar-hi, anant més enllà del reasfaltat. Amb més detall, a continuació les solucions (més…)

Radiografia de la mobilitat a l’àrea metropolitana

0
Publicat el 13 d'agost de 2018
Il.lustració per a LV, obra de Pablo González.
Il.lustració per a LV, obra de Pablo González.

Lleuger descens dels moviments dels residents a la ciutat mentre que el transport públic segueix guanyant quota al privat, segons l’última Enquesta de Mobilitat en Dia Feiner (📊 accedir a les dades). Al voltant d’aquestes dades, dos breus apunts:

Per a qui pensem les nostres ciutats? Anar a peu continua sent el mode de desplaçament majoritari, i el transport públic manté la línia de creixement respecte vehicle privat. Tenim marge per ser més valents quant a una #mobilitat més sostenible.

A la primera corona (on hi ha #Badalona) l’ús del vehicle privat és sensiblement superior que a la ciutat de Barcelona, i també hi ha una ocupació més gran via pública per aparcament. Cal continuar avançant per extensió metro i per regular millor estacionaments.

Gestió municipal aprovada, un antídot contra interessats catastrofismes

0
Publicat el 23 de maig de 2018

Algunes dades destacades sobre l’enquesta encarregada per l’Ajuntament sobre els serveis municipals.

➡️ La gestió municipal obté l’aprovació del 67,3% de la ciutadania amb una nota mitjana de 5,18 punts, un bon antídot contra el discurs catastrofista d’alguns.
➡️ Un 43,8 dels veïns de #Badalona creuen que la imatge externa de la ciutat ha millorat, amb un increment de 13 punts respecte el 2016. La consideració de dolenta o molt dolenta també ha baixat, de prop del 40% a un 25,2%. Això és molt positiu perquè una ciutat amb millor imatge atreu més oportunitats.
➡️ Sóc el candidat més conegut, darrera de l’exalcalde Garcia Albiol i l’alcaldessa Dolors Sabater. Sobre la notorietat dels líders polítics municipals, la majoria de la ciutadania assegura conèixer Sabater (84,7%), i el regidor del PP, Xavier Garcia Albiol (97,9%). Jo supero el 40%, mentre que Àlex Mañas d’ICV-EUiA, Àlex Mañas, n’obté un 28,6%. També és inferior al 30% la notorietat del regidor Àlex Pastor del PSC (26,3), de Pere (més…)

[Setmana 19/2018] Badalona estrena un atles de sostenibilitat urbana

0
Publicat el 11 de maig de 2018

[Setmanalment envio als meu canal de Telegram un resum de l’actualitat local des de la perspectiva del govern de Badalona i d’ERC, el partit que represento. Aquest és el contingut de la setmana 19 de 2018]

Dades científiques que evaluen les illes de calor, el potencial fotovoltaic, la cobertura vegetal, l’efecte de l’autopista, la contaminació lumínica i que canviaran la manera com veiem #Badalona. L’atles de sostenibilitat urbana (🗒 veure detall) és una eina de gran utilitat de l’Institut Cartogràfic, presentada aquesta setmana (📰 veure notícia) a la ciutat per l’Ajuntament (Badalona Pròspera i Sostenible) i el Departament de Territori.

Algunes de les coses que permetrà aquesta nova eina:

  • Entendre i conèixer millor els efectes positius que les zones de vegetació vigorosa compleixen al costat de determinades infraestructures de transport (com ara autopistes o vies ràpides). La presència de parcs i zones enjardinades al voltant d’aquests espais disminueix l’efecte illa de calor (el comportament tèrmic –útil per valorar els efectes d’una de possible onada de calor); el verd millora també la qualitat de l’aire. El reforç del parc del Torrent de la Font, ara mateix en projecte, va en aquesta mateixa línia; però és només un primer pas d’altres que han de venir.
  • Els canvis en els criteris d’urbanització de l’espai públic que ara mateix estem aplicant es reforcen amb informació interessant per plantejar millors solucions. Es tracta d’afavorir no només més permeabilització de la ciutat (que l’aigua s’infiltri a la terra per no sobrecarregar xarxa de sanejament) sinó de generar més cobertura vegetal. L’altles ens permet veure quines (més…)

50 anys després, repensar l’autopista

0

Avui fa just 50 anys de la inauguració del primer tram de l’autopista del Maresme, una ferida oberta que ha marcat #Badalona durant dècades i q cal reorientar. Durant aquest any, l’Ajuntament organitzarà diferents activitats de debat, memòria i reivindicació.

Presentarem en breu un estudi que defineix propostes d’actuació i que ha elaborat a encàrrec nostre l’equip d’urbanisme de l’AMB. És un treball molt complet i un guió per abordar un debat de ciutat imprescindible. Com convertir el ‘mur’ en node de serveis i oportunitats.

El repte de l’autopista serà present també a la setmana de la Mobilitat i a la 48h Open House… però sobretot, ha d’articular el debat ciutadà. És un dels reptes clau de Badalona, i aquí la feina amb la FAVB i la seva comissió d’urbanisme és estratègica.

A continuació algunes de les polítiques endegades pel nostre govern aquest mandat, sol o en col·laboració amb altres administracions:

  • Hem desbloquejat FINALMENT l’acabament de les calçades laterals de l’autopista, pendents durant dècades. Ara mateix en obres la primera fase i el compromís d’abordar els reallotjaments de la darrera. Bona col·laboració amb el Departament de Territori i el seu secretari general per fer-ho possible.
  • També hem actuat a Abat Escarré, passatge en una situació de (més…)

Desbloqueig d’una inversió crucial per a Badalona

0

Cinc noves estacions de Metro a Badalona: inici obres 2021, 40.000 usuaris previstos, estalvi de 2M tones de CO2 i amb un cost aproximat de 500M d’euros. Una excel·lent notícia. Avui ha vingut el conseller Josep Rull a Badalona a explicar que finalment es posa en marxa el procediment administratiu per fer possible aquesta gran notícia per a la ciutat. En els propers anys Badalona passarà d’onze estacions ferroviàries a 18.

A remarcar la dinàmica de treball i de coordinació amb el Departament de Territori (de justícia reconèixer la dedicació de Ferran Falcó) i l’impuls i seguiment de la societat civil, la (més…)

Ambició i planificació en les polítiques municipals de #mobilitat

0

Dijous passat 9 de febrer vaig tenir el plaer de conversar amb Jordi Fàbrega, diputat d’infraestructures i mobilitat de la Diputació de Barcelona. Va ser en un acte muntat amb molt de carinyo per ERC de Santa Coloma de Gramenet. Una hora i mitja llarga d’estimulant conversa, amb molt bones aportacions del públic. Vam parlar sobre els reptes de la mobilitat a les nostres ciutats, en la perspectiva del nou país que anem construint. Aquí teniu el resum 2.0.

(més…)

Retard a la primera fase dels laterals: sí, però no

2

Arqueologia C 31 AR NB 07078.1.F1 Informe 1   Evernote WebEl Punt Avui ha publicat aquesta notícia titulada: Torna a endarrerir-se el lateral de la C31. Sí, però no. Intento explicar-me:

Aquest retard forma part d’una obra ja en marxa –l’endarreriment no és perquè no hi ha pressupost o perquè el projecte no ha estat aprovat, com en d’altres ocasions– sinó, tot al contrari, és perquè el curs de treballs previs de l’obra (cates arqueològiques) demanen una mica més de temps del previst. Ni el pressupost perilla ni el compromís de les dues administracions.

L’enderrareiment és fruit d’un projecte que malgrat tot avança, encara que sigui en (més…)

7 bones notícies recents sobre l’autopista c31

0
reunio-c-31
Article del mes de juliol al Diari de Badalona:

 

  1. La setmana passada ens vam reunir a Can Cabanyes representants de la FAVB, del Departament de Territori de la Generalitat i de l’Ajuntament, conjuntament amb les associacions de veïns directament implicades pel pas de l’autopista. Era la presentació formal d’una comissió de seguiment que aplega les dues administracions que s’han conjurat a treballar plegades i un veïnat exigent, implicat i constructiu. Més informació aquí.
  2. Aquella mateixa setmana, el ple de Badalona havia aprovat inicialment al ple el pla Recupera, que inclou una partida per fer un arranjament provisional al tram del Sant Crist del lateral de l’autopista, avui en estat de degradació vergonyosa. Més informació, aquí.
  3. L’Ajuntament ha començat a treballar amb l’AMB aquesta setmana l’expedient que ha de permetre aportar al Consorci de Sant Crist un milió d’euros per a projectar i construir un bloc de pisos. L’objectiu? Reallotjar els primers veïns afectats i alliberar el sòl necessari perquè la segona fase dels laterals es pugui licitar abans d’acabar el 2019. Més informació, aquí.
  4. El Departament de Territori de la Generalitat ha anunciat aquests darrers dies que les cates arqueològiques de la primera fase estan a punt de començar, i també l’Ajuntament ha explicat que a finals de setembre executarà els enderrocs previstos a Martí Pujol. El projecte de la primera fase s’ha endarrerit uns mesos, però va avançant… no està parat. Més informació, aquí.
  5. Més coses: ha començat l’estudi de mobilitat requerit a instàncies municipals per estudiar l’impacte dels laterals en la circulació a la ciutat i s’ha licitat ja un estudi per evaluar l’impacte acústic de l’autopista al seu pas per Badalona. Més informació, aquí.
  6. L’Ajuntament ha anunciat també que farà obres a Torrent de la Batllòria i a Molí de la Torre amb doctor Daudí, per millorar connexions amb el futur lateral, i així fer que el nou vial contribueixi més eficientment a la millora de la mobilitat a la ciutat. Més informació, aquí.
  7. L’Ajuntament i Territori han acordat sol·licitar aquest mes formalment la instal·lació d’un radar per trams a la c31. Ha de permetre reduir impacte sonor i de contaminació als veïns de Badalona. 

Més informació:

Badalona vol convertir la C-31 en una via amable

0

Barcelona. Diputats i regidors de Catalunya si que es pot, Junts pel sí i la CUP presenten una resolució al Parlament sobre l'autopista C-31

Versos contra multes

0

Captura de pantalla 2014-11-25 a les 15.52.45A BCN pinten versos als passos de vianants, a #Badalona, et multen amb 15.000 x per pintar damunt l’asfalt. Vergonyós avui el contrast entre la instal·lació del col·lectiu @BOAMISTURA amb poesia d’Estel Sole, i la multa injusta i política imposada a BDNmobilitat que avui arriba al ple. Les prioritats del PP a Badalona es demostren amb la decisió de multiplicar la multa per reclamar un pas de vianants a Can Ruti, una multa injusta i política.

Publicat dins de Badalona és un poble? i etiquetada amb | Deixa un comentari

La mobilitat intel·ligent va fent camí

0
D’acord, és una funesta senyal que a un periodista ambiental com a mi m’hagi passat desapercebuda la Setmana per a la Mobilitat Sostenible i Segura. I no em passa per alt la dificultat de fer un post en clau positiva després d’una confessió com aquesta. A qui importa aquesta setmana, si ni tan sols les persones que professionalment hi són properes li fan gaire cas? Però no és de la Setmana que volia parlar. O millor dit: no és només de la Setmana que volia parlar. Crec que el que està en crisi és un model participatiu basat en ‘compromissos puntuals i retòrics’, que el que cansa són les declaracions d’intencions, la unidireccionalitat de determinades propostes, pensades de dalt a baix… i en aquest sentit la Setmana, com a tal, no només no arrenca sinó que va esllanguint-se, davant la justificada desesperació dels polítics i tècnics implicats. Que això sigui així, però, no vol dir que el missatge de la mobilitat intel·ligent estigui en crisi. Més aviat al contrari. M’explico: Barcelona és avui una ciutat ‘de bicis’, els arguments d’eficiència en el consum són subratllats en un nombre creixent d’anuncis de televisió, el debat sobre les infraestructures ha près un valor central en l’agenda política del nostre país, la decisió de prioritzar el vianant en moltes àrees de les nostres ciutats i pobles cada vegada és més celebrada i cada vegada són vistos amb més recel els conductors que sobrepassen els límits de velocitat. Tot això ha passat, malgrat els negres auguris de molts comentaristes i davant la foteta -i profundament conservadora- mirada dels ciutadans que temen tot canvi, especialment si ve de la mà d'”aquests nois, els verds”. És clar que cal regular les bicis a la ciutat, és evident que la indústria de l’automòbil se la sap molt llarga i és també claríssim que continuem tenint problemes amb la nostra actitud davant del volant. Però no és menys veritat que avui estem una mica més lluny en el trajecte del que estàvem fa vuit anys. La mobilitat intel·ligent va fent camí. Malgrat tot.

 

Publicat dins de O serem sostenibles... i etiquetada amb | Deixa un comentari
5593