Connexions des de #Badalona

"Si jo hi sóc i tu també / la terra és meva i és teva." (Joan Argenté)

Arxiu de la categoria: c31

7 bones notícies recents sobre l’autopista c31

0
reunio-c-31
Article del mes de juliol al Diari de Badalona:

 

  1. La setmana passada ens vam reunir a Can Cabanyes representants de la FAVB, del Departament de Territori de la Generalitat i de l’Ajuntament, conjuntament amb les associacions de veïns directament implicades pel pas de l’autopista. Era la presentació formal d’una comissió de seguiment que aplega les dues administracions que s’han conjurat a treballar plegades i un veïnat exigent, implicat i constructiu. Més informació aquí.
  2. Aquella mateixa setmana, el ple de Badalona havia aprovat inicialment al ple el pla Recupera, que inclou una partida per fer un arranjament provisional al tram del Sant Crist del lateral de l’autopista, avui en estat de degradació vergonyosa. Més informació, aquí.
  3. L’Ajuntament ha començat a treballar amb l’AMB aquesta setmana l’expedient que ha de permetre aportar al Consorci de Sant Crist un milió d’euros per a projectar i construir un bloc de pisos. L’objectiu? Reallotjar els primers veïns afectats i alliberar el sòl necessari perquè la segona fase dels laterals es pugui licitar abans d’acabar el 2019. Més informació, aquí.
  4. El Departament de Territori de la Generalitat ha anunciat aquests darrers dies que les cates arqueològiques de la primera fase estan a punt de començar, i també l’Ajuntament ha explicat que a finals de setembre executarà els enderrocs previstos a Martí Pujol. El projecte de la primera fase s’ha endarrerit uns mesos, però va avançant… no està parat. Més informació, aquí.
  5. Més coses: ha començat l’estudi de mobilitat requerit a instàncies municipals per estudiar l’impacte dels laterals en la circulació a la ciutat i s’ha licitat ja un estudi per evaluar l’impacte acústic de l’autopista al seu pas per Badalona. Més informació, aquí.
  6. L’Ajuntament ha anunciat també que farà obres a Torrent de la Batllòria i a Molí de la Torre amb doctor Daudí, per millorar connexions amb el futur lateral, i així fer que el nou vial contribueixi més eficientment a la millora de la mobilitat a la ciutat. Més informació, aquí.
  7. L’Ajuntament i Territori han acordat sol·licitar aquest mes formalment la instal·lació d’un radar per trams a la c31. Ha de permetre reduir impacte sonor i de contaminació als veïns de Badalona. 

Més informació:

Full de ruta per desbloquejar els laterals

0
Publicat el 26 d'abril de 2016

imageOriol Llado   oriolllado  • Instagram photos and videos

Text de la meva intervenció en el debat sobre la moció sobre els laterals discutida al ple ordinari del 26 d’abril de 2016.

Segurament tots hem perdut el compte de les vegades que aquest ajuntament ha aprovat mocions instant a l’acabament dels laterals. Símptoma i indicador d’un fracàs col·lectiu, que estem treballant per solucionar.

El govern de la ciutat ha situat l’acabament de les calçades laterals i la transformació de la c31 com una de les seves prioritats. Així ho hem expressat al president de la Generalitat, també al Parlament on aviat es discutirà una proposta de resolució, aquesta sí, amb ampli consens. I així també ha començat la feina política i tècnica per a aconseguir-ho.

Avui haguéssim pogut retreure al govern anterior que ara ens reclama que tramitem expropiacions, el fet que a l’àrea que dirigeixo ens va tocar tramitar una expropiació pendent encara de la primera fase, expropiació que per sort hem pogut acordar en termes satisfactoris. En el ple passat va passar una modificació pressupostària per a fer-hi front. També haguéssim pogut lamentar la falta d’inversió en la millora provisional del tram de Sant Crist, en un estat de marginalitat que no es mereix ningú a la ciutat, o que s’hagués pogut avançar en els enderrocs de Martí Pujol. Tan se val. Enumerem aquests incompliments però no hi posem l’accent.

Ni els veïns de Sant Crist ni la ciutat es mereixen una nova picabaralla al saló de plens. Avui toca consens, i per això hem treballat en la moció, buscant un text –especialment uns acords– que ens poguéssin representar a tots.

Parlem de què està fent el govern en aquest àmbit:

Treballem amb la idea, compartida amb Territori i Sostenibilitat de poder licitar les obres de la segona fase abans d’acabar el 2019, si pot ser abans d’acabar el mandat. És ambiciós. Però possible. El departament responsable tindrà tot el nostre suport per a aconseguir-ho.

Per satisfer aquest objectiu, estem treballant com mai amb el Consorci de l’ARE de Sant Crist, del qual formem part, i en el qual participa l’alcaldessa directament i jo mateix. Impuls polític que ens ha permès avançar, juntament amb Incasòl, en identificar un full de ruta concret per aconseguir el desbloqueig d’aquest repte urbà.

  • La Junta de direcció del Consorci prevista per al mes de juny volem que impliqui ja el compromís de reforç pressupostari per part de les dues administracions. Aquesta junta ha de suposar la visualització que ens posem a caminar, finalment, en la bona direcció.
  • A hores d’ara, l’Àrea de Badalona Habitable està treballant en la delimitació d’un solar a Sant Crist, concretament al carrer Àgueda Mompelt, per aportar-lo formalment al consorci.
  • La nostra idea, compartida amb l’Incasòl, és fer servir aquest espai per construir un primer bloc que serviria per atendre els reallotjaments de pràcticament totes les famílies afectades que optaran per la fórmula del reallotjament.
  • Precisament, fa unes poques setmanes vam recepcionar un treball de camp que s’ha fet i que determina que serien una vintena les famílies que optarien per aquesta fórmula. El bloc previst, tindria entre 15 i 19 pisos.
  • Amb la construcció del bloc, permetrem alliberar sòl i assegurar que el lateral es pot construir sense haver d’esperar necessàriament a la tramitació del Pla director urbanístic i a la construcció de la nova façana digna de Sant Crist.
  • Així ens donem flexibilitat per què un procés (transformació urbana) i altre (construcció calçades) no es frenin, sinó que es complementin. I puguin anar a l’hora.
  • A hores d’ara estem treballant en una nova proposta de modificació del planejament previst, parlada amb el veïnat, i que voldriem contrastar amb el barri. Estem plantejant acordar el nou pla director urbanístic al llarg del 2016.
  • Som conscients que caldrà revisar alguns aspectes de la transformació urbanística, amb l’objectiu d’assegurar la viabilitat del projecte en el seu conjunt. Tenim un bon clima de treball i creiem que trobarem la manera.

Mentretant, reiterem que és just plantejar una actuació provisional al sector. Tenim un estudi del departament de Projectes i Obres que xifra actuació en 200.000 euros. Cal afinar-lo. Molt probablement entrarà en primer annex inversions.

Aquest mandat és clau per desbloquejar la finalització dels laterals. Ja veuen que hi ha molta feina i que hi ha força notícies i compromisos que ens permeten ser optimistes; això malgrat que els més descreguts, com en Cisco, faran bé de no creure’s res, que no es pot dir blat fins que és al sac i ben lligat.

Per assegurar que els laterals es comencin el 2020 anem justos però tenim un full de ruta possible i una dinàmica institucional ben enfocada.

Tenim molta feina i tenim ganes de fer-la. El govern hi aposta de valent. I ja veieu que no només de paraula.

Publicat dins de Badalona és un poble? i etiquetada amb , , | Deixa un comentari

L’autopista a l’agenda política catalana

0
Publicat el 10 d'abril de 2016

fotoautopista

L’autopista és un dels greuges històrics de Badalona. Amb aquesta eloqüent contundència s’expressava el passat 1 d’abril el president de la Generalitat, Carles Puigdemont en la seva visita a Badalona. La primera autoritat del país reconeixia així, en la solemnitat del saló de plens de l’Ajuntament, l’anomalia que pateix la nostra ciutat amb el pas partint pel mig el nucli urbà d’una infraestructura tan important com la c31. El president es va comprometre davant bona part dels regidors del consistori a continuar avançant en la construcció dels laterals pendents i va anunciar igualment que la Generalitat liderarà conjuntament amb la ciutat un estudi estratègic a fons sobre el futur d’aquesta via ràpida. L’autopista ha de ser i pot ser una via estructuradora, al servei de la ciutat i els seus veïns. Una oportunitat i un repte per a Badalona. La seva era una valoració carregada de simbolisme. La transformació de la c31 en una via urbana ha d’estar inexcusablement en la planificació d’infraestructures del país. És l’única manera d’aconseguir abordar aquesta qüestió.

En aquesta línia, uns pocs dies abans els representants parlamentaris de Junts x Sí, Catalunya Sí que es pot i la CUP van presentar una proposta de resolució al Parlament, també amb el consens valuós del PSC, reclamant l’acabament dels laterals i la revisió integral de tota la infraestructura. Un altre element simbòlic que entre tots haurem de convertir també en plausible.

Aquest no és un tema només local, és evident; com evident és que no estem parlant només d’una qüestió relacionada amb la mobilitat. Els perjudicis de la infraestructura sobre la ciutat són argumentables també pel que fa a la salut pública (pol·lució ambiental i acústica), els costos sobre la qualitat de vida (claríssims en espais com Sant Roc i Sant Crist) i l’impacte econòmic (competitivitat).

La transformació de l’autopista que parteix per dos la tercera ciutat del país és una qüestió nacional. En els discursos comença a quedar clar. L’objectiu és ara que aquesta claredat vingui reforçada, a més, amb les consignacions pressupostàries necessàries per fer-ho possible.

> Article publicat al Diari de Badalona. Abril de 2016.

Badalona vol convertir la C-31 en una via amable

0

Barcelona. Diputats i regidors de Catalunya si que es pot, Junts pel sí i la CUP presenten una resolució al Parlament sobre l'autopista C-31

5593