Amb intenció destructora s’ha volgut crear una imatge pèssima del professorat durant els darrers anys, difonent la idea del nul treball als nostres centres educatius a causa dels suposat avantatges laborals que rebem com a funcionaris. En l’apunt d’avui voldria parlar precisament de dos fets molt positius que demostren el dinamisme existent en molts instituts, la qual cosa ignoren els savis instruïts que ens destrueixen perquè sí. Al nostre departament d’anglès comptem amb la presència d’una noia anglesa, l’Ema, que ens ajuda en les classes de pràctica oral de l’anglès a la resta de professors. És una becària que ens pot acompanyar en determinades classes. Treiem un bon fruit de la seua presència amb el reforç significatiu en grups de batxillerat, amb els quals podem idear unes converses interessants i molt profitoses per millorar el nivell oral de l’alumnat. Personalment també m’ajuda divendres al matí amb el grup de 3r ESO A. Aquest era un grup extens, 28 nois i noies. A principi de curs m’era molt difícil d’enfocar les classes ja que hi havia nivells molt diversos entre el nombrós alumnat. Vaig decidir agafar el bou per les banyes i me n’estic sortint d’allò més, per la qual cosa estic molt content dels resultats. Com a exemple, faig 7 adaptacions a nivell bàsic per xavals el nivell dels quals és molt baix. Intento fer-los treballar conceptes bàsics i, almenys, que vagin progressant tot i que a un ritme lent. En canvi, podem fer un reforç a l’alça significatiu amb 11 alumnes, que reben el suport oral amb l’Ema i m’estan responent molt bé amb la preparació de la llengua escoltada, el listening. Crec que a final de curs podrem parlar d’un any molt profitós en l’aprenentatge de l’anglès per a aquests nois i aquestes noies, cosa que no hagués donat un duro la primera setmana de classe.
Reivindico aquestes classes i l’interès per reforçar parts significatives de l’aprenentatge d’un idioma estranger. I cal reivindicar aquest dinamisme existent ja que volem ser innovadors i treballem aspectes diversos de l’ensenyament. Personalment porto encara el model acadèmia quant a l’ensenyament d’anglès, han estat molts d’anys… Llavors potencio l’oral i el listening, parts essencials de l’aprenentatge, massa sovint oblidades als currículums acadèmics que ens forcen a un excessiu treball gramatical, el qual després costa aplicar en situacions de la vida quotidiana.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!