Emigdi Subirats i Sebastià

Lletres ebrenques

22 de desembre de 2009
2 comentaris

Vida d’institut (11)

Avui és el darrer dia de classe abans de l’aturada festiva habitual de finals de desembre. Ha estat un trimestre intensíssim, que m’ha permès  motivar-me i aprofundir moltíssim en diverses tasques d’ensenyament en la meua nova etapa com a professor de secundària. M’ho he passat molt bé amb tots els meus grups de l’Institut Joan Ramon Benaprès de Sitges (Garraf): 4t ESO A, 3r ESO A, 1r ESO A, 2on Cicle inicial de cuina, i els cinc grups de batxillerat als quals imparteixo classes  orals. Voldria destacar la introducció que he fet darrerament amb diversos grups a alguns aspectes del dialecte americà, la qual  crec que ha estat força interessant amb l’ús de vocabulari específic i els exercisis escoltats que els han permès adonar-se de la diferent pronunciació i entonació americana.
La setmana passada vàrem tenir les diverses juntes d’avaluació, les quals varen ser força interessants atès que, òbviament, ens varen permetre debatre sobre el funcionament dels grups respectius. De manera especial vaig gaudir de la junta de la meua tutoria, parlant dels xavals i intentant enfocar el seu futur acadèmic. Els resultats no han estat gens dolents, millors que a la pre-avaluació,  la qual cosa ens ha permès felicitar l’esforç i les notes  de 5 dels membres del grup, a la vegada que  creiem que la resta poden progressar positivament. Només contemplo la possibilitat que un parell hagin de repetir curs, els altres podran fer el salt al batxillerat o a un cicle. 
També valoro positivament l’aprenentatge que estan realitzant 12 alumnes de 3r ESO A, als quals els faig un reforç a l’alça de listening i speaking, que crec que donarà un veritable impuls i progrés en l’estudi de la llengua anglesa.
Amb els i les  alumnes del cicle de cuina no m’ha estat fàcil  de connectar. Potser perquè l’anglès no és precisament la seua assignatura favorita ni la principal del currículum del cicle, i al principi la nostra relació era força distant. Crec que me n’estic sortint finalment i ens hem apropat moltíssim darrerament, la qual cosa em fa molt feliç. Estem tenint classes força interessants, centrant-nos en el vocabulari específic per als treballs de cuiner, recepcionista o cambrer, i també amb l’anàlisi de textos els quals escoltem posteriorment.
Durant la jornada d’avui, els tutors de 4t ESO i els alumnes hem de portar la indumentària de Santa Klaus i rebre la resta de l’alumnat. Tots i totes portarem  la gorra del Pare nadal i repartirem caramels. Després hi ha diversos torneigs esportius organitzats, en esports com voleibol, bàsquet  i ping -pong, així com diversos tallers de creació. Al migdia els tutors repartirem les notes i farem els comentaris necessaris. Al nostre grup també celebrarem l’amic invisible, ja que vàrem prendre la decisió a darrera hora.
No acostumo a manar deures per als dies festius, ja que prefereixo fer l’ensenyament intensiu durant els dies de classe acadèmica. Només em queda desitjar a tots els i les meues alumnes, amb els i les quals crec que he aconseguit crear un bon lligam, molt bones festes i que rebin molts regals i tornin carregats d’il·lusió d’adolescent, que ens permet mantenir la flama de la il·lusió als professionals de la docència.

  1. Emigdi, felicitats per la sèrie d’articles “Vida d’institut”, m’ha resultat i crec que em resultarà molt plaent la seva lectura, alhora que molt propera. Realment ets un tot terreny. En tot el que fas, la teva passió traspua vida entre paraula i paraula. Bones festes i fins a la tornada a l’institut. I fins al proper post aquí.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!