LES RETENCIONS a l’AP-7 I LA N-340

Deixa un comentari

Que ningú s’equivoqui, el problema no són les autopistes, ni l’excés de vehicles en un dia concret, el problema és la manca d’infraestructures viàries de titularitat pública a Catalunya.

Avui l’AP7 ha sofert el pitjor embús de la seva historia, oficialment més de 70 quilòmetres. Com a víctima puc assegurar que ha sobrepassat el centenar.

Aquesta via privada, feta amb diners privats, avui ha fet molt més del que és raonable en una empresa privada, ha tancat la seva font d’ingressos obrin els peatges per tal d’evitar el colapse circulatori. Em temo que aquesta mesura no ha estat gratuïta i que tard o d’hora ho pagàrem entre tots, ja sigui en forma d’increment d’altres peatges, concessions o d’altres propines.

El problema, el greu problema és que el Estat ha deixat sense vies publiques adequades la nostra xarxa de comunicacions. La N-340 que hauria d’absorbir tot el transit de nord a sud del país, ha esdevingut una carretera comarcal. Travessa l’interior de localitats com l’Arboç o l’Aldea, te semàfors com el de Bellvei del Penedès i indrets de mal pas com el port de l’Ordal, no disposa de vorals i gairebè enlloc te dos carrils de circulació.

Aquesta carretera que unia Africà amb el nord de Catalunya, era porta d’Europa i sortida dels productes de l’horta i l’industrià valenciana, és avui tan problemàtica en el seu pas per Catalunya que ha esdevingut inútil i vergonyosa. Conseqüentment, les empreses privades d’autopistes, ja fa temps que fan el seu agost, amb el vist i plau del govern Espanyol.

I aquí, l’administració s’apuntara el triomf d’obrir els peatges, mentre CiU recordara cofoia la seva vintena d’anys de silenci (per a no molestar les concessionàries). I el  govern actual (ERC inclosa) ni tan sols esmentara la N-340, per no afegir llenya al foc dels malcontents, i no reconeixerà que a Catalunya fins i tot les carreteres importants estan malament. 

Sense una xarxa ferroviària adequada, sense unes carreteres publiques adients, uns aeroports i ports ben gestionats, estem perdent el tren del desenvolupament econòmic i incrementant les nostres mercaderies amb el sobrepreu del transport.

I demà, en Zapatero tornarà per assegurar que tot va be, i ens dirà que si li fem confiança i el votem anirà millor, i que si hi ha alguna cosa que no va be és per culpa de l’oposició. I tots l’hi aplaudiran l’acudit veient com els del poble fem cues i paguem peatges.

Aquesta entrada s'ha publicat en Sense categoria el 5 d'agost de 2007 per Josep Arasa

  1. Per a quan una autovia paral·lela que vaja des d’Elx fins als Pallars o a l’Urgell per l’interior? 

    No som més subnormals perquè no s’entrenem…………i mentrestant fent-los seguidisme als funcionaris españols. "ELLOS" HO PENSARAN PER NOSALTRES.

    Serem badocs ¡¡*¡¡

    Cordialment, Barrilaire.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.