BANDERA NEGRA O LA MORT DEL SIMBOLISME “ESPAÑOL”

Deixa un comentari

Avui llegia en la premsa digital que el "Toro" del Bruc ha estat novament abatut pel col·lectiu autoanomenat La Bandera Negra. (post del bloc La Pell de Brau)

Ara fa una setmana, l’empresa Osborne va tornar a col·locar en terres catalanes el símbol de la seva marca i, alhora, símbol d’"españa", després de restaurar-lo dels anteriors atacs.

En un comunicat emès pel grup, s’explica el com, el quan i el perquè s’ha dut a terme l’acció i avisa que no serà l’última i que estaran sempre alerta. Amb aquesta acció, els "La Bandera Negra" volen fer-nos saber a tots i a totes que Catalunya no és Espanya i que per tant, no toleraran cap símbol espanyol a les terres dels Països Catalans. No tenen pèls a la llengua alhora d’afirmar que qualsevol altre símbol espanyol també serà eliminat del paisatge català. 

Fent història, d’on prové el  nom que han adoptat els "La Bandera Negra" ? Doncs La Bandera Negra (Santa Germandat Catalana) fou una organització armada, de caire secret i vinculada a Estat Català, fundada el 3 de maig de 1925 . El seu nom feia referència a la bandera que duia Rafael de Casanova l’11 de setembre de 1714. Bandera Negra va protagonitzar l’atemptat contra Alfons XIII a les costes del Garraf (complot del Garraf) i alguna altra acció amb poc ressò. La repressió que l?organització va patir a conseqüència d?aquests atemptats va influir molt en la radicalització del moviment nacionalista català.

Vists els antecedents, i desconeixent si en són els decendents directes o només hereus del nom, he de dir que aplaudeixo que el símbol del Brau, hagi estat abatut, com ho va ser el símbol del "Monumento a los Caidos" de l’Av. Diagonal de Barcelona (costat de la facultat de Biologia), que un grup de Maulets va derrocar l’any 2001. …..

Aquesta entrada s'ha publicat en Sense categoria el 5 d'agost de 2007 per Josep Arasa

  1. Els símbols espanyols per exel.lència son els mitjans de comunicació com la COPE, La Vanguardia, El Periodico de Catalunya, les televisions españoles gestionades per ens públics o ens privats com a concessionaris del dret de les emissiores atorgat pel govern español i la banderes espanyoles en els organismes públics. No la tanca publicitària d’una empresa de brandi’s i begudes alcohòliques.

  2. Company, el contingut del comunicat  reivindicatiu cal posar-lo en el seu context, amb una ironia necessària per interpretar la nostra situació política actual (300 anys d’ocupació i 10.000 persones al carrer per l’Onze de setembre -per posar un exemple-, i la gent preocupada per si el cap de setmana no fa prou sol per cultivar el bronzejat). 
    Amb aquest comunicat, com a mínim se’n ha fet ressó la premsa, fins i tot l’espanyola, i s’ha trepitjat algun ull de poll.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.