23 de maig de 2007
Sense categoria
0 comentaris

El tramvia, per la Diagonal

Ahir la cap de llista d?ICV-EUiA a Barcelona, Imma Mayol, va
reclamar la unió del Trambaix i el Trambesòs per la Diagonal i en superfície,
amb l?objectiu d?avançar cap a una mobilitat més sostenible i reduir l?ús del
cotxe a la ciutat de Barcelona. Mayol, que va estar acompanyada pel tinent
d?alcalde de París, Yves Contassot, va afirmar que ?no connectar el tramvia és
una irracionalitat?.

El tramvia és un mitjà ràpid, ja que assoleix els 17 km/h,
5 km/h més que l?autobús. Per altra banda, la interconnexió suposa que incrementant
en un 13% la xarxa, sobre una superfície de només 5 km, els passatgers
augmentarien en un 200%, i que front a un cost de 24 milions d?euros per a la
interconnexió, se situen els 210 milions d?euros que costaria la interconnexió
subterrània.

La proposta d?ICV-EUiA preveu que la línia de tramvia tingui
correspondència amb totes les línies de la xarxa de metro (exceptuant la línia
11 i el funicular de Montjuïc), no només en el seu tram ?barceloní? sinó en tot
el traçat. Així mateix, aquesta iniciativa representa un gran estalvi
energètic, ja que s?estalviaria pràcticament el 50% de la despesa energètica
associada al transport públic. A més a més, és un transport no contaminant, no
sorollós i que té la capacitat de tres autobusos.


I aquells que diuen que la interconnexió dels tramvies per la superfície
suposaria una major congestió del trànsit, que s?ho facin mirar, perquè, precisament,
s?està donant als ciutadans l?opció de no agafar el cotxe. Pràcticament la
meitat dels desplaçaments que es fan amb el tramvia abans es feien en transport
privat.

I encara, per acabar, hi ha gaire gent que passegi per la Diagonal? Els establiments i comerços que hi ha, se’n beneficien, d’aquest "passeig"? La interconexió del tramvia en superfície permetria remodelar la Diagonal i convertir-la en un passeig agradable. Tot plegat, em pregunto amb quins arguments s’hi pot estar en contra.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!