29 de novembre de 2008
Sense categoria
0 comentaris

Per la LEC, tothom al Parlament

L’educació és i ha de ser una responsabilitat prioritària i explícita del Govern i els ajuntaments han de jugar un paper clau en la planificació educativa i en la preservació de l’equitat en l’accés i el procés educatiu. Per això és fonamental el concepte de zona educativa com a àmbit generalitzat de coresponsabilitat entre Generalitat i auntaments.
El projecte de LEC que en aquests moments és al Parlament no és la continuïtat del que es va aprovar amb el Pacte Nacional per a l’Educació. El projecte fa una definició imprecisa i vaga sobre “el servei d’educació de Catalunya” en lloc de recollir amb tota claredat l’esperit del Pacte Nacional per a l’Educació (PNE) pel que fa al Servei Públic Educatiu, que es plantejava donar seguretat i estabilitat a tots els centres sostinguts amb fons públics, en una perspectiva de pluralitat, però també assumir uns mateixos objectius, establerts per la Generalitat, en una perspectiva imprescindible d’equitat i cohesió social.
Per fer possible un text final de la LEC que sigui la continuïtat del PNE cal introduir-hi 8 punts bàsics:

1. Tots els centre públics i concertats han de tenir com a obligacions exigibles, i no només com a principis orientadors: la gratuïtat, la igualtat en l’accés, la coeducació, l’escolarització equilibrada i el funcionament intern democràtic.

2. La laïcitat s’ha de recollir com un principi fonamental del sistema educatiu català.
3. La Generalitat no té una funció merament de “vetllar” que el sistema funcioni, sinó que ho ha de garantir en tant que l’educació és una responsabilitat bàsica del Govern.
4. La planificació educativa correspon només a les administracions. La construcció de nous centres és una obligació constitucional de la Generalitat.
5. Els pares i mares tenen dret a triar centres, però els centres no tenen dret a triar alumnat. El procés d’admissió ha de ser extern als centres, en un marc presidit per l’Administració i en què tots hi participin.
6. La formació professional i la formació al llarg de la vida han de ser un element fonamental de la LEC.
7. La composició i les funcions dels consells escolars dels centres públics i concertats han de ser equiparables.
8. La LEC ha de recollir el compromís de destinar el 6% del PIB a educació en el termini de 8 anys previst en el PNE.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!