Solcades

Eduard Solà Agudo

15 de juny de 2024
0 comentaris

Cal una observança de la bruixeria

Un dels mals del nostre temps desconcertant i sofert és la bruixeria. Ara no està de moda parlar de la bruixeria com quelcom dolent perquè hom ho assocïa amb la Inquisició i les bruixes de l’era preindustrial. I per la por, perquè no se’n parla i la gent està desprotegida. La gent no en parla per por, també, perquè no hi ha on agafar-se: ni a la policia, que no investigarà si es tracta d’una secta, ni als metges (no els de la ment), que potser encara tindran el detall de dir-te que no fan mal i et faran sentir culpable. Així està el pati, però jo us aconsello que, si més no, informeu.

El cas és que hi ha tot un mercat de les teràpies dites alternatives (o pitjor, anomenades ‘complementàries’) mesclades amb les històries adivinatòries, etc. de tota naturalesa. N’hi ha de certament extravagants. I la gent d’avui en dia és molt vulnerable davant de tanta patum. Perquè la càrrega emocional és brutal. Perquè el mercat resulta car i la mentida surt molt barata. I, alerta, cap organisme observa tot això, excepte un (una associació de bons metges que recullen casos sobre ‘les alternatives’). Ho repeteixo perquè s’entengue bé: tens a disposició un sistema de queixes que pots dirigir al col•lectiu col•legiat de metges i sanitaris, però no dels bruixots i les bruixes dels nostres dies.

Això no pot ser, s’hi posin com s’hi posin els manaires i les autoritats de torn. Prou.

No es pot tolerar, perquè el poder d’aquesta gentola sobre una població estructuralment vulnerable i desinformada és complet en molts casos. Sota premises falses s’amaguen històries massa tèrboles, de portes endins. Ho sé i ho he viscut de molt a prop i ara la meua consciència cristiana m’obliga a escriure sobre això (i no és la primera volta que ho faig, ni la darrera).

Arribar a escriure sobre això no sabeu lo que m’ha costat. Anys de dolor i solitud.

Si penseu que esta mala gent, que en molts casos amb prou feines saben redactar res, ha abusat de vatros: informeu, si més no. Deixeu de banda la por: no esteu sols i ho saben molt bé tots els implicats.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!