10 de desembre de 2012
Sense categoria
3 comentaris

Els resultats de la immersió, segons els estudis

La immersió lingüística dóna uns bons resultats. Aquesta és l’afirmació resultant de les desenes d’estudis efectuats sobre el seu rendiment pedagògic i la seva capacitat d’integració social. 
Us presentem un resum d’aquests resultats.

La web Recerca en Acció publica un article que fa un resum dels molts estudis efectuats sobre la immersió lingüística a Catalunya. Val la pena llegir-lo per fer-se ràpidament una idea dels resultats obtinguts i del seu valor.

(Consulteu http://www.recercaenaccio.cat/agaur_reac/AppJava/ca/noticies/general/noticia/20120229-que-diu-la-recer-1.jsp)

En síntesi, la immersió lingüística en català NO PERJUDICA en cap aspecte als alumnes castellanoparlants. I el coneixement assolit en llengua espanyola és equivalent al que es dóna a Espanya. En canvi, els experts puntualitzen que, sense la immersió, molts alumnes castellanoparlants sortirien de l’escola SENSE SER CAPAÇOS DE COMUNICAR-SE en català, ja que el seu mitjà social no els permet el coneixement d’aquesta llengua.

L’article de Recerca en Acció també comenta la immersió practicada al Quebec, lloc d’orígen d’aquesta metodologia. Fou al Canadà on es va fonamentar el principi que “quan una societat vol ser bilingüe cal que la llengua socialment més feble prevalgui en l’educació”, que és el que es va fer amb el francès al Quebec i amb el català a Catalunya.

Segons recull el 6è número de Quaderns d’Avaluació, editat per la Generalitat, “el coneixement que té de la llengua castellana l’alumnat de Catalunya és igual al que té l’alumnat de tot l’Estat espanyol, tant al final de l’educació primària com al final de l’educació secundària obligatòria. El coneixement de l’anglès és similar a Catalunya i a Espanya”.

En canvi, els estudis també assenyalen que el coneixement de català a l’escola ha sofert una davallada en els últims deu anys, contràriament al coneixement de castellà, que es manté invariable.

En síntesi: que una cosa són les dades i una altre la ideologia. Les primeres avalen la immersió com a mètode que aconsegueix un bon coneixement de l’espanyol i que, en tot cas, si fa curt en alguna cosa és en relació al coneixement del català, que és el que s’hauria de millorar. 

La ideologia, en mans de la FAES, vol la destrucció d’un model d’èxit que és una de les joies de la cultura catalana contemporànea.

  1. I recently came across your article and have been reading along. I want to express my admiration of your writing skill and ability to make readers read from the beginning to the end. I would like to read newer posts and to share my thoughts with you. Thank you for this article. That’s all I can say. You most definitely have made this blog into something special. You clearly know what you are doing, you’ve covered so many bases.Thanks!
    You have to pay attention to my space(http://www.3renbags.com)?

    it is Lovely Handbags Wholesale making site,i think the wholesale fashion handbags is the most interesting Christmas gift~

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!