Relligat ferroviari interaeroportuari del Principat de Catalunya (II)

Relligat ferroviari interaeroportuari del Principat de Catalunya (II).

Descripció de la infraestructura bàsica dels nostres aeroports.

A continuació repassarem les característiques bàsiques dels nostres aeroports a fi de comparar-los entre ells i visualitzar les seves possibilitats.

La característica que millor descriu un aeroport és el seu nombre de pistes i les dimensions (llargada i amplada) de les mateixes. Les pistes són la part més important de l’aeroport per que ocupen molt espai físic i permeten a les aeronaus aterrar i envolar-se. Els aeroports ocupen posicions estratègiques al territori. Els voltants de les pistes han de complir una sèrie de requisits, com ara superfícies d’aproximació,absència d’obstacles, àrees habitades, i altres. Lògicament les àrees d’estacionament, terminals, centres tècnics, i altres completen les característiques de l’aeroport. En el cas del Principat, tenim tres aeroports situats a unes distàncies molt adequades entre sí Girona, Barcelona, Reus, i un tercer una mica més llunyà, Lleida-Alguaire, que ben relligats entre sí, conformen una estructura aeroportuària amb molt de potencial.

Girona – Costa Brava

Aeroport de Girona – Costa Brava
Llarg (m) Ample (m) Superfície
Codi IATA GRO
Pistes 02/20 2400 45 asfalt
Altitud 143 m
Passatgers 2016 1,7M
Terminals 1

Barcelona – El Prat

Aeroport de Barcelona
         
Codi IATA BCN      
Coordenades UTM31T ETRS89      
Pistes Nom Llarg (m) Ample (m) Superfície
  07L/25R 3743 60 asfalt
  07R/25L 2660 60 asfalt
  02/20 2528 45 asfalt
Terminals T1 i T2    

Reus

Aeroport de Reus
Llarg (m) Ample (m) Superfície
Codi IATA REU
Coordenades
Pistes 07/25 2459 45 asfalt
Altitud 71 m
Terminals 1
Passatgers 2016 0,7 M

Lleida-Alguaire

Aeroport de Lleida – Alguaire
Codi IATA ILD
Coordenades
Gestor Aeroports de Catalunya
Pistes 13/31 2500 61 asfalt
Altitud 351 m
Terminals 1
Passatgers 2016 0,025?

El relligat ferroviari ha de permetre aprofitar la potencialitat d’aquestes pistes i terminals.

En el següent article veurem com modificar la xarxa ferroviària en ample estàndard, per enllaçar de forma eficient els nostres aeroports i les seves àrees urbanes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*