[…]
Vaig participar en l’obertura, al costat de Francesc Danés (Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya), Teresa Cabré (Deganat de la Facultat de Lletres de la UAB) i Xavier Villalba (Departament de Filologia Catalana de la UAB), sota la presidència de Joan Martí i Castell, president de la Secció Filològica de l’Institut, que va llançar un sòlid crit d’alerta sobre l’escassa competència lingüística que és capaç de donar l’educació avui i aquí. Jo només vaig agrair la convocatòria, que tenia la virtut de partida de proposar un espai de reflexió comú als docents de secundària i universitaris. Que cal, tant l’espai com que sigui comú. Per posar sobre la taula, entre moltes altres coses, la conveniència o no de donar més autonomia a totes dues matèries, llengua i literatura, diria que sovint massa mal agermanades. I la necessitat de revisar continguts i metodologies en un context en tants sentits estrany al que va generar mètodes i temaris encara en ús.
Diria que havia d’ajudar a encetar aquest camí la conferència inaugural de Ramon Solsona, “Elogi de la gramàtica amb 24.000 apatxes”. No estic tan segur que hi convidés, en canvi, el necessari bany de realitat de Jaume Aulet i Pere Martí sobre la reculada de la literatura en els currículums, si més no en la seva aplicació pràctica, i alhora la considerable quantitat d’activitats literàries no reglades que tenen lloc a l’escola. Però això ja ho deduirem de la lectura de les actes.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!