La batuta del director, Jordi Mora, arrenca un bon so de l’orquestra, que a la primera part interpreta l’obertura Les hèbrides de Felix Mendelssohn i El Moldau de Bedrich Smetana. La segona és tota dedicada al doble concert per a violí, violoncel i orquestra en La menor opus 102 de Johannes Brahms, i s’anuncia com un tribut als germans Gerard i Lluís Claret, que en són els solistes, en ocasió de celebrar-se els seus quaranta anys de dedicació a la música. El concert és, per això, emotiu, en el sentit més ple i menys tou de l’expressió.
Quaranta anys dels gemans Claret, l’Orquestra n’acaba de fer vint i el Palau és en plena celebració del centenari. Entre tanta celebració no hauria de passar desaparcebuda –no hi passa– la iniciativa que la Institució comparteix amb l’Orquestra: aquesta és la vuitena temporada de “Música de paraules”. El programa de mà de cada concert inclou un text literari escrit expressament per a l’ocasió. En aquest cas, és Andreu Gomila qui evoca una passejada per la riba del Moldau, a Praga, de la mà del poeta Seifert, amb repics de tonades de Smetana.
Així, la paraula literària acompanya l’audició musical. No hi fa cap nosa, segur. I, en canvi, dóna pretextos per arribar-hi més endins. ¶
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!