Els dies i les dones

David Figueres

MARXA NUPCIAL PER A UNA DIFUNTA

Llum de l’INVISIBILITZADOR esborrador de rastres damunt
del circ dels caps d’Europa sense contorns.

                                         Audiència! Més audiència!! Més i més audiència!!!

El pallasso que es nega tres cops amb tinta bibarrada

PUTIN, PUTIN, PUTIN

el clown que gira per la pista sense somriure blanc de cera

pedala en un tricicle entorn d’un mur caigut

IMPERTÈRRIT                                                            TERRORÍFIC

amb el seu barret cònic i tots els espectadors també

amb barrets còmics de mentida i nas vermell de pallassot

la terra deixa de girar quan la trapezista aixeca el vol

fa un TRIPLE MORTAL i abans de caure al buit crida s’esgargamella

Putin és un ASSASSÍ

Putin és un CARNISSER

Putin és un RACISTA PATOLÒGIC

mentre els vint-i-set riuen fort i aplaudeixen EMBADALITS de ser tan europeus

i ella amb el mallot i les cames llarguíssimes segueix volant

va caient per l’INFINIT FORAT de la foscor al cercle d’estrelles

i la pantalla desapareix sota la neu

hi esclata la veritat com un ANUNCI

ESCOPIU A LA CLOSCA PELADA DELS BOTXINS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ESCOPIU A LA CLOSCA PELADA DELS BOTXINS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ESCOPIU A LA CLOSCA PELADA DELS BOTXINS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

La música del circ l’ofeguen serenates militars

La pàtria de Dostoievski es ven l’ànima perquè tortura infants

La comissió de drets humans connecta amb gasoductes

la llibertat d’expressió, els centres de filtració, les quatre bales a l’ascensoar de casa

les fosses secretes per tot Txetxènia i més m’estimo

EL SILENCI EL SILENCI EL SILENCI EL SILENCI EL SILENCI EL SILENCI

monacal, la lectura de La deshonra russa, la carta en blanc,

el poema sense versos, la pregària del diari,

els ulls closos fort per veure-hi

el silenci que sap el crim i no s’expressa perquè l’horror

no pot ser contingut en les PARAULES que s’han tornat un CARNAVAL

jO MiRo eL rELloTgE no hi ha rellotge

passa el conill d’Alícia i ens interpel·la “Femtard!”

FEMTAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARD!!!!!!!!!!! com si ens cridés pel nom

però Europa no té hora cau en picat s’estimba en culpa lliure

al centre de la pista de l’

U

R

B

I

C

I

D

I

a la una, la culpa muda

a les dues, Vukovar

a les tres, culpa triple, Sarajevo

a les quatre, culpa Grozny

a les cinc s’esfuma Europa

a les sis ja cremen llibres

a les set cremen dones hoems infants ancians

a les vuit et cremen, Anna, a cremadent

a les nou PUTIN diu que eres insignificant

a les deu tos els caps d’Europa quequegen s’entrebanquen

                 EUROPA CALLA MORTA

i a l’hora onzena tornem a començar a traduir una pàtria

aquí, a casa teva, en terra veritable

una pàtria on viure amb tu, ESTIMADA ANNA,

amb tu de nou

al PUNT  de mitjanit


(Intentant escriure alguna cosa sobre aquest tercer aniversari de l’assassinat de l’Anna Politkòvskaia, he topat amb la magnífica i punyent versió que l’amic Carles Torner va fer del poema de Joan Salvat-Papasseit “Marxa Nupcial” i que obre el seu bellíssim darrer recull de poemes La núvia d’Europa. Tot i les limitades opcions tipogràfiques que em dóna el bloc, vull creure que he sabut traslladar totes les sensacions que se’n deriven en llegir-lo al paper, que són moltes. Sigui com sigui, la veu poètica se m’ha imposat colpidora, insuportablement insuperable).

No ens faran callar, Anna. De tu ho vam aprendre.



Respon a smartinez Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Anna Politkòvskaia: ni oblit ni silenci per dfigueres | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent