Tanta història amb els debats de Canal 9, i resulta que no se’ls mira ningú. Encara acabarem sent més els que els hem vist pel youtube (gràcies a qui siga que l’ha posat!) que el dia d’emissió. El dels candidats a la Generalitat va tindre un 5,3% d’audiència, poc més de 100.000 persones. No m’estranya, perquè aguantar-lo sencer costa.
I encara costa més empassar-se l’esquizofrènia lingüística de la majoria dels candidats. Glòria Marcos va parlar en valencià tot el temps, però els altres dos anaven canviant de llengua. I ni tan sols és que feien una intervenció en castellà i l’altra en valencià. No, no, passaven d’una a al’altra, a l’estil de les imitacions paròdiques que fan a Polònia dels de Ciutadans. Només que ací és real ‘como la vida misma’.
Diuen que al debat dels ‘alcaldables’ de València, Rita va parlar en castellà (coherent amb ella mateixa), Amadeu Sanchis en valencià, i l’Alborch, com Pla i Camps el dia anterior, una d’ací i una d’allà. S’ha d’estar malament del cap, mare-de-déu-senyor.
Per cert, dos apunts entretinguts de la campanya: els d’Unió Valenciana (amb el fill de Lizondo al capdavant) prometen que crearan el domini .val i pintar els taxis valencians de color… taronja! Catxondos, els tios.