Els quatre per quatre

Trajecte per la C-16, del Berguedà a Barcelona, una tarda de diumenge. Encara és d’hora, però ja comença a haver-hi trànsit. Em propose anar comptant els 4×4 que ens passen (indefectiblement porten una velocitat més alta de la recomanada i permesa). A mitjan comarca del Bages, em descompte i ho deixe córrer.

Per què n’hi ha tants? Què els hi aporta als conductors? (Sé que hi ha excepcions, però la majoria són homes). Per què necessiten un cotxe tan gran si en bona part dels vehicles només viatgen dues persones? Per què porten els snowboards a la baca si els hi caben perfectament al maleter o al seient del darrere?

I si s’arriba a regularitzar ací algun impost sobre emissions de CO2, els hi cobraran com a un cotxe normal o com a un camió amb el tub d’escapament atrofiat? (Els estudis demostren que els 4×4 contaminen com 4 cotxes, a Itàlia ja paguen un impost extra, i sembla que a París no poden circular quan pugen els nivells de contaminació a la ciutat).

3 pensaments a “Els quatre per quatre

  1. La majoria no són homes. De fet, sembla que és més una moda de dones. A l’acadèmia que hi vaig, hi ha dues dones de 30-40 anys. Totes dues tenen el seu 4×4. I normalment a Alacant veig més dones en aquest tipus de cotxes que no pas homes.
    Jo, directament, prohibiria aquest cotxes pel seu nivell de contaminació. Entenc que necessitem cotxes, entenc que hem de contaminar per mantindre el nostre nivell de vida, però això és "despilfarro" com diria el meu profe d’organització de la producció.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *