Publicat el 10 d'agost de 2013

PIC DE LA COMA PEDROSA (2.942 m.).

El Pic de la Coma Pedrosa és el més alt del Principat d’Andorra i es troba a la carena que limita amb la Vall Farrera (Pallars Sobirà). Sortim amb l’Alfons des d’Arinsal de bon mati i tot just començar, travessem un bosc d’avets i de pi negre, tot caminant pel costat del riu Pollós. En un hora i dos quarts, tot i la forta pujada, arribem al coll de Coma Pedrosa (2.220 m). Estem en una cruïlla de camins i just darrera tenim el refugi del mateix nom. Pugem pel mig de la petita vall que se’ns ha obert a davant nostre i al final de la mateixa,girem cap a l ‘est fent giravoltes fins a les basses d’Estany Negre, on trobem una important congesta de neu que ens obliga a tenir molta cura per a no relliscar ja que la neu es troba molt dura. Al fons i a la dreta, ja es veu el cim de Coma Pedrosa. Voregem el llac per la dreta. Anem seguint les marques grogues que s’enfilen fins arribar a un segon llac, l’Estany Negre, també amb la presencia d’una nova congesta. Anem pujant fins trobar la senyal que marca la direcció cap el port de Baiau que tenim a tocar. Nosaltres continuem deixant aquí el GR-11 i fem un gir a la dreta que ens porta a la Collada del Forat dels Malshiverns. Des d’aqui i amb dura pujada i per la cresta arribem al cim (2.942 m). Tenim bones vistes de la Massana i Arinsal, de l’Aneto i la Pica d’Estats, entre d’altres, de tots els cims andorrans i a l’ est del massís del Carlit. Tornem ara enrera fins la collada del Forat dels Malshiverns i baixem en direcció cap a llevant, Les Canaletes, que ens portarà al Pla de l’estany per una llarga tartera que amb dificultat ens mena al refugi i a l’estany del mateix nom. Continuem baixant fins les Bordes de la Corovilla i la borda de la Font de les Agunes, arribant en molts pocs minuts al lloc on hem deixat al cotxe.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de MUNTANYA, NATURA I ESPORT per descatllar | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent